Re: Test Google

Autor: Michał Rudewicz (Michal.Rudewicz_at_mlociny.pl)
Data: Thu 16 Aug 2001 - 11:28:42 MET DST

*Marek Gorka* <marek.gorka_at_tpi.pl> pisze:

> niestety, w polskim prawie "Pan prezydent" _jest_ dana osobowa - kazda

Oczywiście - tylko Vaclav Havel.

> informacja, pozwalajac zidentyfikowac konkretna osobe, jest tak
> traktowana. nie ma w ustawie scislej definicji tegoz okreslenia, jednak
> i wspomniana przez ciebie "glowa kosciola" jak i "pan prezydent" bardzo

Podobnie - tylko Arcybiskup Canterbury czy Królowa Angielska (nigdy nie
pamiętam które)

;)

Żeby było jednoznacznie, to albo musi być odpowiedni kontekst, albo
trzeba napisać: "obecnie urzędujący prezydent Rzeczypospolitej Polskiej"
i "głowa Kościoła Katolickiego" (mam nadzieję, że wszystkie odłamy
katolicyzmu uznają zwierzchność papieża). Inaczej zawsze będzie się
można wyprzeć, twierdząc, że się ma na myśli kogoś zupełnie innego.

Michał

--
Michal.Rudewicz_at_mlociny.pl                         tel.:(0 602) 799 257
Warszawa-Młociny, ul. Heroldów 21A m. 6                   ICQ: 23553135