Re: Archiwa usenetowe a nagłówki

Autor: Franz Maurer (franzmaurer_at_poland.com)
Data: Wed 15 Aug 2001 - 00:20:11 MET DST

On Tue, 14 Aug 2001 23:39:27 +0200, Jacek <pastor21_at_poczta.onet.pl>
wrote:

>Dlatego nie wystepuje w radio ani w tv
>a jak juz jest nagranie to na konkretny temat i nie do odtwarzania w razie potrzeby,
>tylko w jednej konkretnej potrzebie, bo za kazde nastepne naleza sie dodatkowe tantiemy.

To zalezy od umowy - w wiekszosci wypadkow naleza do nadawcy.
Moze nadawac archiwalny material ile razy chce.

>A czemu ci sie kojarzy usenet z wychodkiem ?
Bo masz jakiegos chorobliwego pypcia na punkcie spuszczenia wszystkich
wyekspirowanych postow razem z woda w srocu :)

>Jak sam mowisz to jest to grupa dyskusyjna, czyli sluzaca do dyskusji a nie do
>archiwizacji.
Do dyskusji masz tez irc i gadu-gadu...
Nikt cie tu nie trzyma jak ci sie nie podoba.

>Czy dyskutujesz kiedykolwiek z archiwami ?
Z archiwami sie nie dyskutuje - archiwa sie przeszukuje.

>I bardzo dobrze. Wtedy umieszczaj w naglowkach X-archive
>a reszta czyli 90% postow niech znika po tygodniu/miesiacu/roku
Ale po co mam to robic skoro Google robi to za mnie?

To bardziej ogolne czy specjalistyczne?
Zdecyduj sie

>Ale to jest twoj prywatny interes.
>A archiwa usenetu/Deja/Google maja realizowac interes nadawcy/autora postu a
>nie archiwariusza.
Interes nadawcy/autora realizuje Newsfeeds.com, GigaNews.com,
Meganetnews.com i news.tpi.pl
Google wymysli sobie troche inny patent na biznes.

>Usenet = grupy dyskusyjne a nie = archiwa grup dyskusyjnych.
Gdyby wszystko mialo wygladac w sposob pierwotny jak tego oczekujesz
od usenetu - to nie mielibysmy ani internetu ani poletek do golfa.
Siedzialbys teraz przy ognisku i lupal kamienie...

>Sa grupy specjalistyczne nt. komputery, jezyki programowania, narzedzia itd.
>i ich archiwizowanie oznacza gromadzenie wiedzy,
>ale jaki sens ma archiwizowanie literatury,
Napisz do Googla - moze maja wolny etat cenzora-selekcjonera ?

>przeciez to nie jest archiwum 20-21 wieku a system grup dyskusyjnych.
>Skoro ze starymi postami z archiwum nie dyskutujesz to powinny byc kasowane
>automatycznie, gdy nie zawieraja wiedzy specjalistycznej.
Alez ja z nimi nie dyskutuje !!!
Nie rozumiem tylko czemu palasz taka nienawiscia do swoich starych
postow? Wstyd ci?
Ja tam swoje nawet lubie :)

>Usenet powinien zaczac powracac do statusu chat.
>Dyskutujesz, dyskutujesz a tekst rozmowy sie kasuje , kto nie odpisal, odpowiedzial
>w odpowiednim czasie, ten juz nie odpowie , bo nie ma komu i temat juz skasowany.
Chat jak sama nazwa wskazuje to chat...
A usenet jak sama nazwa wskazuje to usenet - ma byc siecia uzyteczna.

--
Franz M.