Re: Wirusowe Wojny - CODE RED - metoda i procedura zwalczan

Autor: Mariusz Mazur (mariusz_at_isn.pl)
Data: Fri 03 Aug 2001 - 19:55:00 MET DST

In article <3B6ABD20.66246AE6_at_poczta.onet.pl>, pastor21_at_poczta.onet.pl
says...
> Wirusy beda tak dlugo jak dlugo ich rozpowszechnianie nie bedzie
> przestepstwem sciaganym z urzedu.

Hmmm... A jesli wirus sie rozpowszechnia sam to kogo pozywamy?

> Niemniej widac, ze wirusy internetowe/robaki, nikomu naprawde nie
> przeszkodzaja.

No wiesz. Jesli mi nagle lacze od tepsy zwolni o polowe to i tak tego nie
zauwaze bo wychodze z zalozenia ze wolniej sie nie da :)

> Niestety jest to bardzo nieprofesjonalne, poniewaz nadal wielu oplaca sie
> zyc z wirusow.
> To tak, jakby grabarze zdejmowali znaki ograniczenia predkosci, zeby bylo
> duzo wypadkow.

Teoria spiskowa dziejow? Mozliwe... choc watpie

> A przeciez rozwiazanie jest takie proste.

Po przeczytaniu tego zdania wsztrzymalem oddech...

> Z jednej strony karanie wysokimi grzywnami producentow sprzetu, ktorzy
> zostawiaja dziury
> w sofcie.

i o malo sie nie udusilem ze smiechu :)

Zakladam ze ci producenci sprzetu to przejezyczenie z twojej strony, ale
pokaz mi licencje programu w ktorym autor bierze odpowiedzialnosc na
siebie... i sprobuj mnie przekonac ze jesli w usa i UE wprowadza takie
grzywny to microsoft nie przeniesie sie do paragwaju.

> Z drugiej strony zmiana przydzialu dla tajnych wspolpracownikow Echelonu.

Musze powiedziec przelozonym zeby mi zmienili przydzial bo ten Kwasniewski
to nic w internecie nie robi i to monitorowanie jest nudne jak flaki z
olejem.

> Jezeli teraz zajmuja sie wywiadem,

Ze jak? Ja ci zakoduje cos w PGP a ty mnie przekonaj ze ktokolwiek na
ziemi rozkoduje to w mniej jak kilka miliardow lat...

> sledzeniem politykow,

eeeeeeee? A co maja polscy politycy wspolnego z internetem (poza tym ze
slyszeli to slowo)?

> parlamentarzystow, naukowcow i kazdego w internecie.

Ja na prawde nie wyobrazam sobie takich komputerow i takiego lacza zeby
sledzic caly internet. A ilosc miejsc w ktorych trzeba by bylo cos takiego
polaczyc... O w morde...

> To od jutra: monitorowanie rozprzestrzeniania sie wirusow internetowych.

Napisz do Microsoftu zeby przy kazdym wejsciu do internetu windows
kopiowal wszystkkie pliki *.ini i caly rejestr do siedziby microsoftu
gdzie oni to przeanalizuja i odpowiedza ci czy amsz wirusa.

> Bo albo szkody wywolywane wirusami sa rzeczywiscie siegajace setek
> milionow, albo ich nie ma, a takze nie ma udokumentowanych szkod.

Sa. Tylko problem z programami jest taki ze albo sa bezpieczne albo
kompatybilne.

> Rzadowe centra antywirusowe powstaja juz we wszystkich krajach i w
> krotkim czasie temat wirusow zostanie rozwiazany i zapomniany.

Jawol. Juz sobie to wyobrazam "Panowie Poslowie i Panie Poslanki sa
proszeni o zaglosowanie nad ustawa "Zakaz uzywania innych systemow niz
Argante w obrebie Rzeczpospolitej" :)

--
Mariusz Mazur
"One Ring to bring them all and in the darkness bind them"