Re: polsat-internet

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 31 Jul 2001 - 14:18:05 MET DST

Jaroslaw Rafa napisał:

> [...]
>
> Tylko sek w tym, ze ja mowie o konkretnym, fizycznie istniejacym
> urzadzeniu - dekoderze Polsatu - a nie Twoich niezrealizowanych pomyslach.

Moj pomysl zostal zrealizowany i wdrozony.
A dekodera polsatu nie mam, ale nadal nie rozumiem w czym problem, aby wszystkie
programy cyfrowe wprowadzily wysylanie stron www na zamowienie indywidualne.
Nawet teraz, zamawiajac ze stalego lacza z proxy serwera stacji telewizji satelitarnej,
i pliki graficzne w formie tapet laduja przez antene satelitarna w pamieci tunera, a
nastepnie sa przegladane w telewizorni.

Przeciez to wszystko juz jest i jest gotowe do wdrozenia.

> A w rzeczywistosci ten dekoder dziala wlasnie tak, ze sciaga dane przez
> telefon i kanal telewizyjny nie jest tu w ogole wykorzystywany. Wiec twoje
> pomysly nie maja tu nic do rzeczy.

Przyznam ze mnie niemilo zaskoczyles.
Bo takiej zaawansowanej techniki w 21 wieku spotkac sie juz nie spodziewalem.

Zatem raz jeszcze.
Mozna przegladanie internetu w telewizorni przyspieszyc nawet 100 razy.
Wlasnie robiac dowload stron www przez satelite a zamawianie przez telefon.

> Owszem, to co pisesz jest stosowane np. w instalacjach hotelowych, gdzie
> na telewizorze w pokoju mozesz sobie przegladac strony WWW przesylane jako
> obraz z przegladarki znajdujacej sie na serwerze systemu. Ale nie w
> dekoderze Polsatu ani w innych przystawkach typu WebTV.

Rozumiem, ze kazdy uzytkownik ogladajacy te strony, wlacza sie na inny kanal cyfrowy i
interakcyjnie sie komunikuje z serwerem.
Ale to juz tez jest znane od 8 lat.

> Tylko ze niestety w rzeczywistosci wlasnie tak sa robione przystawki
> webowe i Twoje przekonania jak to powinno byc zrobione, a jak nie, nie
> maja na to najmniejszego wplywu.

i sam widzisz, bo gdybym mial wplyw to juz dawno kazdy kanal telewizyjny by umozliwial
dostep do internetu i to szybki, interakcyjny.

> A ja pytalem o konkretna rzecz - parametry techniczne dekodera Polsatu. I
> prosilem, zeby sie odezwal ktos, kto je zna. Spekulacje na temat, jak by
> to *mozna* zrobic, mnie nie interesuja. Interesuje mnie, jak to *jest*
> zrobione, i to *w tym konkretnym urzadzeniu*.

Polsat ma biura w Krakowie, zadzwon, podjedz i zapytaj bezposrednio.
Jacek