Chello na podsluchu?

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 30 Jul 2001 - 19:23:51 MET DST

Jeden z moich userow zaalarmowal mnie ostatnio, ze w chello (kablowym)
strasznie sniffuja. Nie wiem jak ta siec jest zrobiona ze da sie w niej
sniffowac (nie ma switchow? wszystko sie rozchodzi po calej sieci???), ale w
kazdym razie prosil mnie o sprawdzenie skad w ciagu ostatnich dni logowano sie
na jego konto bo pare dni temu zdarzylo mu sie raz zalogowac na serwer z
otwartym haslem, bez ssh. I istotnie, po tym jego zalogowaniu bylo chyba z
piec zalogowan z roznych przedziwnych hostow. I ten czlowiek powiedzial mi,
ze podobno nie byl pierwsza osoba, ktorej sie cos takiego przydarzylo, i ze
sprawa sniffowania w chello jest ponoc dosyc znana.

Wiec pisze to, aby ostrzec wszystkich uzytkownikow chello, jezeli jeszcze o
tym nie wiedza: stosujcie koniecznie jakies szyfrowanie polaczen (stunnel,
ssh, jakis VPN - cokolwiek), logujac sie gdziekolwiek z chello czy chocby
sprawdzajac poczte, bo istnieje zdaje sie spore prawdopodobienstwo, ze w
przeciwnym wypadku Wasze hasla moga sie stac publiczna wlasnoscia...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl