Re: Tele2 również oskarża TPSA

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 30 Jul 2001 - 09:45:56 MET DST

Wojtek Zak napisał:

> Użytkownik "Tomasz Wozniak" <realhook_at_realhook.hack.pl> napisał w wiadomo¶ci

> usługi

> Rzeczypospolitej
>
> Sprawa IMHO jest prosta, wbrew ludziom z Tele2 oraz innych firm, którzy
> udają głupiego.
> Istnieje podział na sieci z komutacją kanałów (sieć telefoniczna) lub z
> komutacją pakietów (X.25, IP).
> Ustawa nigdzie nie precyzuje, że ww. zapisy nie dotyczą tych drugich sieci
> tj. tzw. PSPDN (Public Switched Packet Data Network). Transmisja to
> transmisja i tyle.

Niekoniecznie.
Definicja uslugi telefonicznej zostala okreslona przez ITU w Genewie.
W podobnej sprawie, jednego z operatorow GSM, swiadczacego uslugi pakietowego
przekazywania glosu za granice , po preferencyjnych stawkach,
o ile pamietam, zostalo wydane korzystne dla niego orzeczenie, ze pakietowe
duplexowe przekazywanie glosu nie stanowi uslugi telefonicznej, poniewaz
wystepuje zwloka w transmisji
pakietow a zatem i zwloka w odbieraniu glosu, po jego przeksztalceniu z pakietow
na dzwiek.

> ¦wiadczenie usług ma miejsce wtedy, gdy zapewniasz je innym za pieniądze.

Niekoniecznie. Mozesz swiadczyc uslugi tez bezplatnie. W Niemczech deportuja
pracownikow na czarno, jezeli ich spotkaja na budowie w ubraniu roboczym.
Samo swiadczenie uslugi nie jest juz tak istotne, mozesz nawet sie tlumaczyc ze
pracowales nieodplatnie, ale deportacji nie unikniesz.

> związku z tym ¶wiadczenie międzynarodowych usług telefonicznych łamie
> postanowienia ustawy. Ponadto usługi Tele2 nie są w porządku w stosunku do
> niezależnych operatorów miedzymiastowych, którzy musieli zapłacić za swoje
> koncesje.

Raz jeszcze. Z definicji wynika ze nie jest to usluga telefoniczna, okreslona
parametrami technicznymi
przez ITU.

> A może w szkielecie operatorów tych sieci też jest stosowany VoIP?
>
> Jest tylko jeden problem - naruszenie ustawy, zarówno w stosunku do TP S.A.,
> jak i operatorów międzystrefowych, powinny ¶cigać organy rządowe, ale tego
> nie robią.
> Dlaczego - odpowiedzcie sobie sami...

Poczytaj orzecznictwo w sprawie operatora GSM.
Jacek