Re: Pasmo lacza analogowego w TPSA

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Thu 26 Jul 2001 - 15:17:33 MET DST

"Andrzej B" <and_at_solar.fn.pl> writes:

> dyspozycji z "gory". Dzwonie do "gory" (Szczecin) a tam uprzejmy pan
> powiadamia mnie takimi mniej wiecej slowami:
> glos: "Od dzis ma pan swiadczoną uslugę zgodnie z zawarta umowa".
> ja: "Czy to znaczy ze do tej pory mialem niezgonie z umowa"
> glos: "Mial pan zawyzona czestotliwosc pracy lacza, obnizona zostala do
> czestotliwosci wg umowy"

Problem jest taki ze czestotliwosci wykorzystywane przez modemy maja
sie nijak do szybkosci ich pracy. W szczegolnosci, modem FM pracujacy
z 9600 baud moze bez najmniejszego problemu uzywac (i wymagac) pasma
1 MHz.

Wiec jesli umowa nie zawiera deklaracji pasma, a tylko jakies
przepustowosci (ktorych TPSA nie dzierzawi, a ktore sa wewnetrzna
sprawa klienta osiagana przy uzyciu jego urzadzen), to takie
przycinanie pasma jest najzwyczajniej w swiecie niezgodne z umowa.

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator