Re: Pasmo lacza analogowego w TPSA

Autor: Andrzej B (and_at_solar.fn.pl)
Data: Wed 25 Jul 2001 - 16:22:54 MET DST

> Bo o tym jest juz glosno od dluzszego czasu - tak wiec masz jakies nowe
>
> Slyszalem, ze niektore regiony TPSA maja juz takie ograniczniki w
> magazynie.

rzecz sie dzieje w swinoujsciu (zachodniopomorskie)
Posiadalem dzierzawke do providera i korzystalem z 115kb nagle ni stad ni z
owąd, ciach... w czwartkowe popoludnie diodki na modemach pogasly i tyle.
dzwonie do providera a on wie tyle co i ja.. dzwonie na kross do tpsa i
najzwyczajniej w swiecie zglaszam awarie, babka mierzy lacze i twierdzi ze
lacze sprawne w obie strony. JAK?!- Pytam sie ? Skoro nie dziala ?
Ona na to ze zalozyla jakis ogranicznik czy tlumik czestotliwosci wg
dyspozycji z "gory". Dzwonie do "gory" (Szczecin) a tam uprzejmy pan
powiadamia mnie takimi mniej wiecej slowami:
glos: "Od dzis ma pan swiadczoną uslugę zgodnie z zawarta umowa".
ja: "Czy to znaczy ze do tej pory mialem niezgonie z umowa"
glos: "Mial pan zawyzona czestotliwosc pracy lacza, obnizona zostala do
czestotliwosci wg umowy"
(tutaj bylem przygotowany bo mialem pod reka umowe, gdzie cyt. "...oddaje
sie w dzierzawe lacze teleinformatyczne wolnej ransmisji danych w relacji
od.... do...."
ja: "Do jakiej czestotliwosci?"
glos: "9600"
ja: "ale tego nie ma w umowie ?!?!? "
glos: ???????? to niemozliwe

Tutaj podalem mu nr umowy, i przeslalem faxem. Gosc zdebial bo podobno
wszystkie umowy zawierane sa z takim sformulowaniem: "...oddaje sie w
dzierzawe lacze teleinformatyczne wolnej ransmisji danych o przepustowosci
9600 kbit w relacji od.... do...."

Mnie sie udalo bo tpsa schrzanila umowe... Podziekowalem mu i kolejny fax
wyslalem juz w tonie oburzenia ze jak tak mozna traktowac klienta.
Jeszcze tego samego wieczora ogranicznik sciagneli... a po dwoch tygodniach
przyslali aneks do umowy z odpowiednim paragrafem i listem typu "jak nie
podpiszesz aneksu to cie odetniemy"
Aby korzystac z lacz powyzej 9600 kb, trzeba zlozyc wniosek w tpsa o lacze
podkladaowe o przeplywnosci ... i tu jest kilka rodzajow 64-128, 128-256 ...
itp.... a abonament rosnie tak: ze za kazde nastepne placimy 0,5 raza
wiecej. Za lacze 115 placilbym 80zl, w planach mielismy lacze 1 mb czyli za
ponad 160zl

A teraz mam lacze radiowe 3,5 Mb do providera i niech sie tpsa wypcha....nie
sa monopolistami... juz nie....

pozdr
endriu