Re: Ktoś podszywa się pode mnie!

Autor: Lukasz Jachowicz (honey_at_7thGuard.net)
Data: Tue 24 Jul 2001 - 15:45:05 MET DST

Jacek napisal(a):

> powiedz mi kto jeszcze uzywa fingera
hmm, ja? :)
Ale do keyserverow jest zwykle interfejs z poziomu www, wiec problem
sie rozwiazuje :)

> kto uzywa klucza na dyskietce, gdy pewnie za rok nie bedzie juz kompow z napedem dyskietek.
ale na razie sa. _nigdy_ nie powinno sie trzymac klucza prywatnego na
komputerze podlaczonym do sieci. Niezaleznie, czy to jest dzis, czy za
10 lat, kiedy o CD beda pamietac tylko muzealnicy. O, wlasnie, swoj stary
klucz PGP mam wypalony na plytce. Nie ma znaczenia, jak go podpinam do kompa,
byle tymczasowo... ale to juz troche offtopic

> Pytalem sie kiedys o klucz zapisywany w pamieci z wejsciem usb.
> Czy nie jest to bardziej eleganckie niz uzywanie dyskietki, ktora lezy byle gdzie.
> Klucz z usb nosisz na breloczku, jak klucze do samochodu.
da, a kazdy komp, do ktorego podchodze i na ktorym pracuje ma usb :)

> To moze inaczej.
> Jak zobowiazac ludzi do przesylania kluczy do keyserwerow ?

1. pisac to w dokumentacji oprogramowania szyfrujacego
2. kiedy pytaja cie o twoj klucz, odsylac ich do kserverow i dawac tylko
fingerprint - tak ich poinformujesz o istnieniu keyserverow
3. promowac, promowac, promowac
4. a zawsze istnieje mozliwosc zdobycia klucza w inny sposob :)

honey

--
http://7thGuard.net/