Re: Proline - co z tym zrobic.

Autor: Zbig Andrzej Gintowt (zbigg_at_cable.net.pl)
Data: Mon 23 Jul 2001 - 19:52:47 MET DST

Użytkownik "Arte" <queer_at_amm.net.pl> napisał w wiadomości

> Mam pytanie. Moze NTG ale....
> Firma(????) Proline przysyla mi (pewnie nie tylko mi) jakies ogloszenia na
> kant dupy potrzebne w dodatku z zalacznikami czesto po kilkaset kilo.
Pisza
> ze przepraszaja jesli nie yzczylem sobie tych reklam itp itd.... i jak im
> odpisze to przestana wysyla. Odpisywalem juz z dziesiec razy i nic. Te
> skur.......syny ciagle przysylaja te gowno. Co z tym zrobic??? Oczywiscie
> juza poblokowalem ich itd. ale chodzi o sam fakt. Moze wybrac sie do nich
> po prosto pierdolnac w morde jednego czy drugiego bo to chyba jedyny
sposob
> jak normalna droga nie skutkuje....
--------------------------------
Wyraznie straciles cierpliwosc popelniwszy jednakze podstawowy blad... Na
spam _nie odpowiada sie_ !
Ja dostaje srednio dwa spamerskie e-maile dziennie (odbieram zazwyczaj o
poranku) i nastepnie zabieram sie za nie...
Robie tak: otwieram wlasciwosci pliku, nastepnie "szczegoly" i "zrodlo
wiadomosci". To ostatnie analizuje tzn staram sie odczytac zrodlowy IP adres
z ktorego zostal nadany spam. Ustalony IP adres kopiuje do NeoTracePro i
pinguje IP adres. W wiekszosci przypadkow po trasowaniu IP adresu tymze
programem otrzymuje info o registrancie, albo dane sieci w ktorej "siedzi"
scigany IP. Pisze e-mail do abuse_at_registrant albo provider. E-mail tytuluje
SPAM! a w tresci kopiuje cala zawartosc (nieraz bardzo obszerna!) "zrodla
wiadomosci" do analizy przez odpowiednia sluzbe "abuse". Zwykle wkrotce
otrzymuje potwierdzenie, ze registrant zajal sie hostem, ktory jest w jego
sieci i ktory narusza zasady.
Trzeba zwrocic uwage na dwie rzeczy: 1. scigany IP adres to zwykle nie ten
od ktorego otrzymal spam nasz provider...
Spamerzy "chowaja sie" korzystajac z "posrednikow" ale na ogol to sie nie
udaje.
2. Do odpowiedniego "abuse" trzeba wyslac dokladna kopie "zrodla wiadomosci"
z pelnym naglowkiem i tytulem oraz trescia spamu (kopia calej strony). Na
koniec jeszcze jedna uwaga: nie nalezy wysylac takich "skarg" do
abuse_at_domena_e-mailowa spamu, bo to gdzie delikwent ma zalozona skrzynke
pocztowa, a skad prowadzi dzialalnosc, to zwykle dwie rozne rzeczy. I
jeszcze jedno. Spam calkowicie anonimowy trafia sie rzadko, a to z tego
powodu, ze serwery oferujace takie zakazane 'uslugi' sa na ogol platne, a
nikt nie lubi wydawac pieniedzy jesli mysli, ze moze miec cos za darmo.
Zycze powodzenia.
Zbig AG