Re: Czy e-mail posiada wartosc prawna, tak jak zwykly list

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 19 Jul 2001 - 10:35:45 MET DST

Bartosz Jakubski napisał:

> Nie ma pewnego sposobu na uzyskanie potwierdzenia doręczenia, a tym
> bardziej na potwierdzenie przeczytania.

Potwierdzenie przeczytania to oswiadczenie woli.
Brak jest mozliwosci uzyskania takiego potwierdzenia technicznie, poza
oswiadczeniem adresata, ze przeczytal.
Ale analogicznie jak z przesylka potwierdzona, dostateczne jest otrzymanie
potwierdzenia doreczenia.
Ale potwierdzenia doreczenia oznaczonemu adresatowi, a nie przeslaniu na inny
komputer.

Raz jeszcze.
Rozwiazaniem jest oddzial elektroniczny Poczty Polskiej, ktory sformalizuje
doreczanie przesylek elektronicznych i bedzie pobieral oplaty za usluge.
Bankowosc elektroniczna juz ten problem rozwiazala, tak formalnie jak i prawnie.
Jacek