Re: Domeny top-level (.com)

Autor: Grzegorz Janoszka (grzesjan_at_onet.pl-NOSPAM)
Data: Wed 18 Jul 2001 - 12:47:55 MET DST

Nawiązując do postu z Wed, 18 Jul 2001 07:18:23 +0200 autorstwa FastViper (mwojtczuk_at_go2.pl):
: Jak to jest z domeną .pl czy .com?

No fajnie jest, panie, fajnie.

: - Gdzie mają swój DNS?

Domena pl.:
primary:
pl. name server bilbo.nask.org.pl.
secondaries:
pl. name server dns2.tpsa.pl.
pl. name server sunic.sunet.se.
pl. name server ns.ripe.net.
pl. name server dns.fuw.edu.pl.
pl. name server nms.cyfronet.krakow.pl.
pl. name server ns3.ikp.pl.
pl. name server dns2.man.lodz.pl.

Domena com.:
primary:
com. name server A.GTLD-SERVERS.NET.
secondaries:
com. name server G.GTLD-SERVERS.NET.
com. name server H.GTLD-SERVERS.NET.
com. name server I.GTLD-SERVERS.NET.
com. name server J.GTLD-SERVERS.NET.
com. name server K.GTLD-SERVERS.NET.
com. name server L.GTLD-SERVERS.NET.
com. name server M.GTLD-SERVERS.NET.
com. name server B.GTLD-SERVERS.NET.
com. name server C.GTLD-SERVERS.NET.
com. name server D.GTLD-SERVERS.NET.
com. name server E.GTLD-SERVERS.NET.
com. name server F.GTLD-SERVERS.NET.

: - Dlaczego akurat ten a nie inny DNS?

Oj panie, a dlaczego DNS a nie UTR albo FKN?
Bo tak i już.

: - Czy taki server zawiera opisy wszystkich domen, czy tylko wskazuje gdzie
: są te opisy?

Nie rozumieć pytania.

: - Czy firmy handlujące domenami są po prostu pośrednikami między tym dns a
: właścicielami domen ?

Nie rozumieć pytania.

: - Czy ja mogę sobie na potrzeby sieci lokalnej zrobić domenę top-level np
: .lan ? Jakie warunki ma spełniać ta sieć ? (Mam linux+bind, wszyscy
: korzystają z mojego dns).

Tak. Musi działać. (To miło z Twojej strony).

: Z góry dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi.

Oj zainteresuj to się Ty, weź poszukaj na sieci czegoś o DNS.

--
Grzegorz Janoszka
Na newsy piszę całkowicie prywatnie.