Re: BGP i routing powrotny

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Thu 12 Jul 2001 - 18:00:53 MET DST

>:> To że ścieżka AS jest najkrótsza, to nie oznacza, że droga jest
>:> najlepsza...

>: Można sobie zmienić długość. Ale problem polega na localpref
>: ustawianych (gdzieśtam).

> Hmmm... Dostajesz od peerów rózne localprefy? Ja mam razem 5 sesji na
> zewnątrz i z każdej dostaję wszystko po localpref=100 - są operatorzy
> którzy podają czasem inne wartości?

Jak najbardziej, zwlaszcza jak masz z kims wiecej niz jeden punkt styku
lub mozesz go osiagnac paroma rownorzednymi trasami. Czasami wiesz (bo
tak) ktora z tras jest lepsza. Co w tym zlego?

Inna sprawa, ze na swiecie czasem konczy sie to tak, ze ruch wraca czasem
jakimis dziwnymi wezlami miedzyoperatorskim (bo sa tanie/tansze/za darmo)
niz laczem ktorym bysmy chcieli.

k.