Re: NASK - wymiana opinii

Autor: Mr.FX (mrfx_at_clan.pl)
Data: Sat 07 Jul 2001 - 21:59:28 MET DST

On Fri, 06 Jul 2001 23:18:11 +0200, smarkacz_at_anathema.eu.org
>"Pawel Wimmer" <pwimmer_at_www-mag.com.pl> wrote:
[...]
>Trzeba uzasadnić swoje prawo do posługiwania się nazwą domeny (pomijam
>niezręczność sformułowania). Zarejestrowanie firmy pod nazwą taką jak
>nazwa domeny wystarcza. Nie trzeba uzasadniać wyboru konkretnej nazwy,
[...]
>Nie, to oznacza, że mogą Ci odmówić jeśli nie dasz odpowiednich
>papierów. Jeśli jednak dasz im papiery *muszą* zarejestrować, inaczej
>możesz w sądzie domagać się (i wygrasz, jeśli papiery były dobre)
>wypełnienia zobowiązań zawartych w ofercie.

A jak będę chciał zarejestrować kartofel.pl to jakich papierów
potrzebuję? Aktu własności hektarowej działki rolnej? Nie wystarczy,
że napiszę że podoba mi się ta nazwa? Kto to będzie oceniał (trafność
uzasanienia)? Na jakich zasadach?

IMHO obecny regulamin NASK'u, jego wtrącanie się w prawa do domeny,
konieczność wysyłania faksów, uzasadnień jest ze szkodą dla polskiego
Internetu, samego NASK'u a także dla środowiska (naturalnego) ;<
Zakładam, że jego autorzy "chcieli dobrze", ale IMHO ten regulamin się
nie sprawdza, naraża NASK na złą opinię a nas (a przynajmniej wielu z
nas) na wiele kłopotów przy rejestracji (ja w tej chwili znowu walczę
z nieczytelnymi faksami - paranoja), nerwów, przydługich wątków na
Polipie...

--
Mr.FX [ myryfykysy ]