Re: NASK - jak myslicie cd.

Autor: Jacek Artymiak (workstations_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 06 Jul 2001 - 22:57:40 MET DST

"Pawel Wimmer" <pwimmer_at_www-mag.com.pl> wrote in message

> Jesli firma handlujaca ziolkami przyjmuje nazwe Microsoft i zajmuje domeny
> com i com.pl, to albo sa tam kompletni glupcy, albo niezli cwaniacy.

A to jest juz prywatna opinia Redaktora. Nie znamy motywow zalozycieli
firmy i
nie nam je oceniac. Skoro Microsoft nie pozywa firmy zielarskiej do sadu,
to i my
nie bawmy sie w sad. Moim skromnym zdaniem, gdyby mialoby byc tak, jak to
Redaktor sugeruje, i firma zostala zarejestrowana "pod" domene, to
zalozyciele troche sie przeliczyli. Microsoft niekoniecznie potrzebuje
domeny microsoft.pl, bo ma microsoft.com.pl,
ktora jest wystarczajaco znana. Do sadu tez firmy pozywac nie bedzie, bo
nie oplaca im sie rozdmuchiwac sprawy, ktora moglaby zaszkodzic wizerunkowi
firmy oskarzanej zewszad o praktyki monopolistyczne.

> Podejrzewam to drugie. Chocbym myslal sto lat, nie wpadlbym na pomysl, aby
> nazwac sie Microsoftem, w przeciwienstwie do Microsoft spolka etc. Oni

William Gibson uzywal wyrazu "microsoft" (pisanego mala litera) w swoich
powiesciach cyberpunkowych. Pewnie tez mialby prawo do domeny
microsoft.com...

> zreszta nie chca sie pozbyc domen, lecz je korzystnie sprzedac
Microsoftowi,
> co jest pomyslem karkolomnym.

A posiada Redaktor na to jakies dowody? Moze rzeczywiscie chca sprzedawac
ziolka?

> Zas fakt, ze ktos w NASK-u te domeny zarejestrowal, budzi zdziwienie,
jesli
> nie podejrzenia. Bo kto uwierzy, ze urzednik zadajacy wyjasnien w
przypadku
> Winampa nie reaguje w przypadku Microsoftu. Horror!

Moje zdziwienie budzi sama procedura rejestracji domen. Dlaczego trzeba
nadal wysylac "wnioski" i je "umotywowac". Domeny w innych hierarchiach
mozna kupowac placac karta kredytowa bez tlumaczenia na co nam one
potrzebne. Tak tez powinno byc z domena .pl.

Pozdrawiam,

Jacek Artymiak