Re: NASK - jak myslicie cd.

Autor: Jacek Artymiak (workstations_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 06 Jul 2001 - 20:04:23 MET DST

"Mirek Luc" <mirecki_at_nask.pl> wrote in message
> Pawel Wimmer <pwimmer_at_www-mag.com.pl> wrote:
> : "Mirek Luc" <mirecki_at_nask.pl> wrote in message
> : news:9hv929$opp$4_at_pippin.nask.waw.pl...
>
> :> NASK _musi_ kierowac sie prawem i regulaminem. Wyskoczyles z ta
etyka...
> : Fakt, wyskoczylem...
> : Mirku, od jutra bede bekac w towarzystwie. Nie ma prawa zabraniajacego
> : takiego zachowania :-)
> Ale nie w moim towarzystwie.:) A juz powazniej, to wlasnie o to chodzi,
> ze przy rejestracji nie mozemy kierowac sie swoim widzimisie, czy tez
> [...]

Bedzie mniej burz jezeli zautomatyzujecie sam proces rejestracji domen.
Niech to bedzie prosty serwis internetowy, na ktorym mozna kupic domene
placac karta kredytowa, bez faksowania makulatury. Jezeli ktos wykupi
domene, do ktorej rosci sobie prawa ktos inny, to niech strony dochodza
swoich praw w sadach. Jak tego nie potraficie zrobic, to dogadajcie sie
z jedna z firm zagranicznych, ktora za uczciwy procent to za Was zalatwi.

Wystarczy zmienic regulamin, na taki jak ma np. joker.com, gdzie mozna
zarejestrowac kazda domene, jaka nam przyjdzie do glowy, ale tez rejestrujac
ja zgadzamy sie poddac jasno okreslonemu procesowi rozstrzygania sporow o
prawo do dysponowania domena. I wystarczy.

Czy grawer oczekuje wyjasnien na pismie zanim wykona tabliczki z nazwa,
ktora moze nalezec do innej firmy? Nie, i NASK, ani zadan inna instytucja
rejestrujaca domeny tez nie powinnny tego wymagac.

Rozumiem, ze NASK chce miec swiety spokoj i uniknac wloczenia sie po sadach,
dlatego wymaga uzasadnienia praw do domeny, ale latwiej byloby opracowac
inny regulamin i pozwolic klientom dochodzic swoich praw w sadach. NASK
wklada palec miedzy drzwi i obrywa, bo sam sie o to prosi.

Caly proces skladania wnioskow jest niepotrzebnie skomplikowany. Mozna to
zrobic prosciej, a i zarobic bedzie mozna wiecej, i szybciej. Domena .pl to
nie takie znowu cudo, ktore byloby warte ponad 300 zl rocznie.

Pozdrawiam,

Jacek Artymiak