Re: NASK - jak myslicie cd.

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 05 Jul 2001 - 02:18:06 MET DST

Dnia 4 Jul 01 o godz. 19:46, Krzysztof Rakowski napisal(a):

> A juz na inny temat: dlaczego kluczowe stanowiska w polskim Internecie
> zajmuja jacys mianowani niewiadomo przez kogo dyktatorzy, ktorych w zaden
> sposob nie mozna z tego stanowiska sciagnac i zaprowadzic demokracji?
> (przyklady: domeny - NASK,

ICANN (dawniej IANA) przydziela obsluge domeny krajowej pierwszemu
podmiotowi z danego kraju, ktory o taka domene wystapi. Poniewaz jak w
Polsce powstawal Internet to jedynym providerem byl NASK, to niby kto mial
te domene wziac???
Zmiana administratora domeny krajowej jest mozliwa poprzez wystapienie do
ICANN, ale trzeba miec: 1) powazne, udokumentowane zarzuty przeciwko
aktualnemu administratorowi tej domeny; 2) KONTRKANDYDATA !!! I z tym
drugim jest nagorzej. Wszyscy psiocza na NASK, ale przez tyle lat jakos
nikomu nie udalo sie wystawic zawodnika, ktory bylby gotow przejac obsluge
domeny .pl...

> Usenet - T. Surmacz,

A bo tak. TS uruchomil albo pierwszy, albo jeden z pierwszych serwerow
newsowych w Polsce i grono kilku (bo tylu ich zaledwie wtedy bylo) adminow
newsserwerow uznalo jego przywodztwo. A nastepni juz nie mieli innego
wyjscia, jak tylko sie podporzadkowac. Mafia BOFH-ow, panie... ;-(

> IRC - Beeth,

Nie wiem jak tu jest bo nie uzywam IRC-a, ale sadze ze podobnie jak z
Usenetem.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl