Re: Chello satelitarne

Autor: color (color_at_gdynia.ids.pl)
Data: Tue 03 Jul 2001 - 07:29:35 MET DST

"Darek" <derog_at_poczta.onet.pl> wrote in message
> Cześć
>
> Czy istnieje możliwość wykorzystania SDI jako łącza zwrotnego do
> satelitarnego chello.
> Czy ktoś z szanownych Grupowiczów wie jak to zrobić.
> Interesuje mnie czy jest ono podłączone do sieci szkieletowej AORTA chello
> czy tez jest podłączone przez EOL (tak cos kiedyś obiło mi się o uszy).
> Czy jest ono puszczone tak jak EOL przez proxy czy jest jakiś tunelling
jak
> np. w starspeederze i czy chodza wszystkie usługi czy tylko http.
> [...]
Z punktu widzenia techniki, nie ma problemu by podlaczyc CHELLO sat przez
SDI. Jedyna sprawa, jaka sie pojawia, to jakosc polaczenia TPSA - niestety,
bardzo czesto, dzieki blokowaniu dostepu do VPN chello, w znacznej (ALE NIE
WSZYSTKICH) czesci miejsc, gdzie jest SDI, VPN rozlacza sie po 3-5 minutach
:-(
EOL funkcjonuje zupeknie inaczej, tam transmisja to download only, odbywa
sie przez streaming center dostpene z poziomu www, a polaczenia sat jest
potrzebne tylko w czasie sciagania zamowionego streamu, wiec sa to
zasadniczo odmienne uslugi, ich jedyna wspolna cecha jest wykorzystanie
satelity do transmisji.

Przy kanale zwrotnym opartym o jakies stale lacze (SDI, tele2, z naciskiem
na tele2 :-), o transferze powyzej 64 kbps miewalem ok. 1,7 mbps przez sat.
Pozdrawiam,
color