Re: Expertyza, czyli o Jacku slow kilka

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_poczta.onet.pl.invalid)
Data: Sun 24 Jun 2001 - 17:06:53 MET DST

Osoba podpisana jako "Michal Zalewski" <lcamtuf_at_coredump.cx> w art.
news:Pine.LNX.4.33.0106231826250.23985-100000_at_dione.ids.pl pisze:
On Sat, 23 Jun 2001, Andrzej P. Wozniak wrote:

> No tak, ale zaczales od tego, iz autorzy Expertyzy popelnili blad.

Błędem jest skojarzenie zdarzeń odległych o dwa lata i próba dowodzenia, że
expertowa Jasmina to ta sama osoba, co Jasmine z psst.

> Tymczasem, jesli dobrze rozumiem, Expert podaje adres A. Szukajac adresu A
> (nie zadnego innego, dokladnie A), znajdujemy na groups.google.com posty
> kobiety na psst z lat 1999-2000, postujacej z Warszawy. Szukajac dalej,
> znajdujemy tez pare innych postow na te same grupy w pozniejszych
> okresach, konczace sie chyba na jasminee_at_poczta.onet.pl czy cos takiego,
> juz czerwcu tego roku. Czyli wydaje mi sie, ze to sie zgadza - to postac,
> o ktorej pisze Expert.

Wykazałem, że adres identyczny jak u experta został wygenerowany przypadkowo
jako antyspam. Dalej wykazałem, że zmiana konta z Polboksu na Onet i KKI
była dalszym ciągiem walki z natrętami, jakich Jasmine miała pewnie dużo, bo
na psst była popularna.
Właśnie dlatego piszesz to co piszesz:

> No wiec ta osoba nijak mi nie pasuje do Experta. Po pierwsze nie wierze w
> to, iz Expert posiada dosc wiedzy by kiedykolwiek polaczyc sie z
> warszawa.tpnet.pl, po drugie nie wierze w to, by Expert zadal sobie trud
> tworzenia wyimaginowanej postaci, ktora w dodatku na tym psst nie snuje
> fantazji erotycznych czy nie wmawia innym, ze jest najmadrzejsza.

Jasmine jest postacią realną, skoro oprowadzała towarzystwo z psst po
Warszawie.

> Byc moze Jasmine jest postacia rownie kuriozalna jak Expert, moze zmienia
> adresy z takiego, moze z innego powodu (pamietaj, ze zycie usera na
> serwerach darmowej poczty nie jest uslane rozami, i ludzie po prostu
> czesto sie kreca, musza zakladac konta ponownie, z innym loginem, probuja
> przejsc na inny serwer, itp)...

Jak napisałem - Jasmine broni się przed prywatnymi ofertami erotycznymi,
służę cytatami:

<cytat="1">
<S> A znasz Jasmine? Napisalem cos do niej na priv, ale
  podala chyba lewy adres, bo zwrocilo mi poczte :(
<Fidel-> znam z grupy, moze troche dluzej niz ty
</cytat>

<cytat="2">
Przeholowales facet !!!
Naruszyles moja prywatnosc !!!
Nie zycze sobie tego
i nie zgadzam sie na to !!!

zezloszczona
Jasmine
</cytat>

Cóż, można tej wątpliwości się pozbyć. Zakładając, że Expert pisał prawdę,
co jest bardzo prawdopodobne, bo zależało mu za załatwieniu tego wyjazdu,
jego Jasmina miała w 1997 r. męża i 6-letniego syna. Trudno przypuszczać, by
ta sama osoba w dwa lata później pisała z domu na okrągło na psst.

> Wydaje mi sie raczej, ze Jasmine byla jakas tam znajoma z RL lub sieci, i
> Expert, gdy nie miala pojecia o usenecie, wyswiadczyl jej przysluge
> zadajac pytanie na grupie.

Nie Jasmine, a Jasmina. Jesli chodzi o przysługę, to proszę bardzo - wiemy,
co robiła Jasmina, kiedy znał ją Expert - z postu na pl.listerv.gielda:

<cytat="3">
Znajomy mi powiedzial , ze umowy na uslugi telefoniczne DM BS moga byc
niewazne, bo system komputerowy generuje na nich date zalozenia
konta , a nie zawarcia umowy o uslugi na telefon.
Poniewaz wiele rachunkow zostalo otwartych przed laty, a wiec gdy
Dom Maklerski BS S.A. nie byla jeszcze zarejestrowana,
zatem umowa jest niewazna prawnie z przyczyn formalnych:

W (podanym)dniu zawarcia umowy jedna ze stron nie istniala ( tzn.
gdy otwarles rachunek w 1996 to masz date umowy z 1996, choc ja zawarles
w 1997).
A jezeli umowa moze zostac zaskarzona z przyczyn formalnych to i
zlecenia telefoniczne moga zostac nie uznane, uznane za prawnie nie
wiazace.

Jezeli masz kopie umowy o zlecenia telefoniczne z DM BS S.A. z data
wczesniejsza niz faktyczna data jej zawarcia, lub data zarejestrowania
spolki akcyjnej DM BS S.A. to daj mi znac na liste lub
pisz :

Jasmina_at_polbox.com
</cytat>

Jasmina Experta to ten znajomy! Właśnie dla cynków z domu maklerskiego
Expert załatwiał jej te wczasy. Sądząc z treści postu, Expert poznał ją jako
operatorkę telefoniczną przyjmującą zlecenia, kiedy bombardował swoimi
telefonami dom maklerski. Być może z nią podpisywał ową umowę na zlecenia
telefoniczne. Dalej - skoro Expert założył dla siebie skrytkę pocztową i
wykorzystywał ją na potrzeby GEMU, to mógł założyć konto mailowe dla
Jasminy. Tak czy inaczej wydaje się, że miał dostęp do tego konta. A kiedy
znajomość z Jasminą się urwała, konto poszło w kąt i po jakimś czasie
nieużywane uległo samolikwidacji.

> Jesli Expert chcialby rzeczywiscie jechac z
> nia, raczej nie prosilby o pisanie odpowiedzi pod jej adres e-mail,
> tak na logike ;>

Tak na logikę to nie napisałem, że Expert chciał z nią jechać. Napisałem, że
się podawał za jej męża. Napisałem maksymalnie niejasno "poderwać na wczasy"
(tak jak "poderwać na przynętę"), póki się nie upewniłem, co właściwie
Expert chciał załatwić. Otóż Expert chciał uzyskać przychylność Jasminy
załatwiając jej te wczasy. Tylko że w świetle owego postu z giełdy Expert
okazał się bardzo interesowny i poderwał pracowniczkę domu maklerskiego w
celu wyłudzenia poufnych, a może i tajnych informacji z giełdy.

To już naprawdę blisko prokuratury :-)))

Jako ciekawostke przypomnę, że Expert wczasy też próbował wyłudzić, bo
proponował w rozliczeniu swoje "usługi" - sieć, serwer, java, itp.

PS. Lcamtuf, przestań, na litość boską, bo jeszcze zdradzę jakąś tajemnicę
państwową. Zapytania do Instytutu Pamięci Narodowej jeszcze nie składałem,
więc nie wiem, czy zeznając przed sądem mogę się czuć bezpiecznie :-)

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_poczta.onet.pl (z->h w adresie z nagłówka)
                                             *** MUSK TFUi WRUK ***