Jak chwilowo ominąć Polpak?

Autor: Tomasz Tarchala (Tomasz.Tarchala_at_earthling.net.Say.No.2.Spam)
Data: Thu 14 Jun 2001 - 18:25:38 MET DST

Witam,

Myślę, że mam dość niestandardowy i ciekawy problem, może ktoś się
zainteresuje i podpowie rozwiązanie? Nie jestem adminem ale postaram się
rzecz przedstawić w zrozumiały sposób:

Mamy w firmie łącze przez POLPAK, 256kbps. Za tydzień chcemy
zorganizować kilkutygodniową serię szkoleń na kilku (powiedzmy 10)
komputerach, w którym uczestnicy powinni cały czas pracować online,
łącząc się z serwerami WWW w USA i Anglii. Przy testach okazało się, że
nasze obecne połączenie z tymi serwerami jest absolutnie
niewystarczające; zresztą fakt zapchania Polpaku na łączach do świata
jest ogólnie znany. Jak to ominąć?

Nasuwają się nam dwa rozwiązania do zrealizowania w przeciągu tygodnia:

1. Dać każdemu komputerowi modem i wdzwaniać się do jakiegoś providera z
lepszymi łączami. Oczywista wada to koszty, konieczność instalowania
sprzętu i zapchanie 10 linii telefonicznych.

2. Bardziej interesujący pomysł to umówić się z providerem z dobrymi
łączami do swiata ORAZ do Polpaku (tj. do nas), żeby ustawił nam
jakiegoś proxy, www-cache, czy jak to się tam nazywa, ustawić to proxy w
przeglądarkach i powinno chodzić szybciej.

Czy z jakimkolwiek ISP da się ubić taki interes i ile to będzie
kosztować? A może jakieś inne pomysły?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi natury ogólnej na grupę, gdyby
ktoś natomiast pragnął zaproponować konkretny biznes to na mój adres jak
w nagłówkach po usunięciu odspamiaczy.

--
Tomasz