Re: Jakie transfery w Chello kablowym?

Autor: Szymon Sokół (szymon_at_bastard.operator.from.hell.pl)
Data: Sat 02 Jun 2001 - 16:30:12 MET DST

On 2 Jun 2001 13:57:57 GMT, borys_at_borys.eu.org (Krzysztof Kowalik) wrote:

>Robert na pl.internet.polip:
Jak rozumiem, to były osoby z Warszawy?

>Problem w tym, że nie można się od nich (Chello) dowiedzieć nic na temat
>struktury sieci, nie można dostać normalnego kontaktu z jakimś administratorem
>(czyli, coś innego niż serwis_at_chello.pl), etc.
Oj, niestety.

>Ale dziwi mnie to o tyle, że przecież oni wszystko mają w centrali. I wszystkim
>zajmują się ludzie stamtąd. I dlatego trudno mi uwierzyć w selektywną pomyłkę.
>Chyba, że to jednak jest inaczej rozwiązane.
Teoretycznie jest możliwe, że pomylili się w konfiguracji *jednego* routera.
Warszawskiego właśnie. Albo, że pomylili się globalnie, ale szybko to
naprawili, jeszcze zanim w Krakowie pojawili się klienci.

Inna sprawa, że prawdopodobnie obecnie, kiedy liczba klientów nie jest już
dwucyfrowa, zdjęcie ograniczenia nie przyniosłoby wielkiej poprawy z punktu
widzenia pojedynczego użytkownika - trudno się wstrzelić w taki moment, kiedy
nikt z kilkuset (a może już tysięcy?) innych użytkowników niczego nie ściąga,
a zatem wąskie gardło przeniosłoby się po prostu z modemu na łącze zagraniczne
(ile to jest obecnie - 34Mbps czy 155? Nawet jeśli 155, to 5 użytkowników ze
zdjętym ograniczeniem wysyca je w 100%).

--
Szymon Sokol (SS316-RIPE, SS4004) -- Network Manager                         B
Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Krakow                 O