Re: Szybkie reagowanie na spamy (2)

Autor: Mikolaj Rydzewski (miki_at_ceti.pl)
Data: Mon 28 May 2001 - 13:25:35 MET DST

In pl.news.mordplik Lukasz Komsta <luke_at_ariadna.pl> wrote:

> 1. Czy są chętni do wspólnego działania (konieczne minimum 4-5 osób,
> inaczej nie ma co zaczynać)
> 2. Czy są koncepcje dotyczące techniki aktualizacji (cvsup, rsync, curl)
> i natychmiastowego powiadamiania o aktualizacji?
> 3. Kiedy można zaczynać i czy jest sens?

Kiedys juz wysylalem o tym maila, pozostal jednak bez echa, moze teraz
sie poszczesci ;-)

Wykorzystalem mechanizm obecny w sendmailu, czyli support dla baz
spamerow w DNSie (www.mail-abuse.org/rss/). Mam do tego formatke w php,
adresy sa trzymane w bazie sql, co jakis czas jesli sa nowe rekordy
generowany jest z crona plik strefy dla binda.

Rozwiazanie to nie jest oczywiscie idealne (w bazie sa trzymane tylko
adresy IP), jednak co by nie mowic dziala ;-) Najwazniejsze jest chyba
to, ze wystarczy, ze jedna osoba wpisze dane spamera, a wszyscy juz beda
mogli z tego w tym samym momencie skorzystac.

Chetnym osobom moge zalozyc konta w ww bazie, mozna sobie pobierac plik
strefy, mozna rowniez podlaczyc swojego sendmaila/whatever do mojej
strefy.

Adres strony: http://www.ma.krakow.pl/~miki/rbl
Nazwa strefy: rbl.ma.krakow.pl

Czekam na opinie.

--
Mikolaj Rydzewski       <miki_at_ceti.pl>       http://ceti.pl/~miki/
                     PGP KeyID: e17c4bd5        ICQ #14597472