Re: Do Kolegi z firmy oferujacej Internet satelitarny

Autor: Andrzej Bort (bort_at_silesia.linux.org.pl)
Data: Tue 22 May 2001 - 15:50:45 MET DST

Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:

> No... SMTP by bus/train :-) Tez to kiedys uprawialem, jak nie mialem w domu
> telefonu... :-)

No ba.

W zamierzchłych czasach też pakiety wędrowały koleją pomiędzy
Warszawą i Wrocławiem... ;-)

A jakiś czas temu doszło do udanej próby wykorzystania standardu
opisanego w RFC 1149 (mam tylko forward maila, bez URLa do
tekstu źródłowego):

% Serwis CNET informuje o udanej próbie wykorzystania standardu RFC 1149
% do transmisji danych. Wspomniany "standard" powstał w 1990 roku i jest
% żartem Davida Waitzmana, opisującym CPIP (Carrier Pigeon Internet
% Protocol) - sposób wykorzystania gołębi pocztowych do transmisji
% pakietów IP.
%
% Transmisję przeprowadzili fani Linuksa z Bergen w Norwegii.
% Wydrukowali oni na kartkach papieru 64-bajtowe komunikaty PING,
% przymocowali kartki do nóg gołębi i wypuścili posłańców w przestworza.
% Pierwsi z nich dotarli do miejsca przeznaczenia po upływie godziny i
% 42 minut, gdzie za pomocą oprogramowania OCR przekształcono komunikat
% do postaci cyfrowej, co zakończyło transmisję. Według wstępnych
% szacunków, opisany sposób przesyłania danych jest około 5 bilionów
% razy wolniejszy od najnowszych sieci optycznych. W sprzyjających
% warunkach umożliwiałby on otwarcie prostej witryny internetowej w
% ciągu kilku godzin.
%
% Jako podstawową przyczynę zbyt długiego "pinga" podano "zakłócenia" ze
% strony innych latających w pobliżu gołębi, które "zdekoncentrowały"
% ptaki biorące udział w eksperymencie. Kilka pakietów zostało
% straconych, gdy część posłańców ruszyła w drogę powrotną, choć nie
% została "obsłużona", a gdy jeden z nich uderzył w okno, winę zwalono
% na... pewien znany system operacyjny.
%
% Jak twierdzą organizatorzy przedsięwzięcia, eksperyment ten dowiódł,
% że poprawnie opracowana dokumentacja, nawet jeśli jest żartem, może
% zostać wykorzystana do współpracy różnych systemów informacyjnych.
% Uczestników motywowała również świadomość, że są światowymi pionierami
% w zastosowaniach protokołu CPIP.
%
% Źródło: CNET.

Andrzej

--
So, if anybody wants to have hardware sent to them ; don't call
me, but instead write your own operating system. It has worked