Re: 7% VAT i Polpak-T

Autor: Maciej Bebenek (maciej_at_XXX.komorka.org)
Data: Sun 13 May 2001 - 23:27:19 MET DST

Użytkownik Piotr Kaczmarzyk <piotr_at_provider.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9dmov8$2hf$1_at_news.tpi.pl...
[...]
> [...]
> Internetu, wszystkie wydatki to zakupy z 22% VAT):
> ISP ma miesiecznie 100.000 przychodu netto (dolicza 22 kzl VAT)
> wydatkow ma 50 kzl (+11 kzl VAT). Placi co miesiac 11 kzl VAT.
>
> Jesli bedzie stawka 7%, to do sprzedanych uslug doliczy lacznie 7 kzl,
> a VAT przy wydatkach zaplaci taki sam (z wyjatkiem dostepu do wiekszego
> operatora - na reszte zostanie 22%). Wiec roznica wyjdzie wrecz ujemna.
>
> Co z tego wynika? W pierwszym przypadku do kasy wplynelo 122 kzl,
wyplynelo
> 72 kzl (wydatki brutto + VAT do US). Zostaje 50 kzl (do opodatkowania

w pierwszym przypadku:
wplyw 122
koszt 61
US (22-11)=11

czyli do opodatkowania 50

> W drugim do kasy wplywa 107 kzl, wyplywa 61 kzl (na zakupy). Zostaje...
> 46 kzl!

wplyw 107
koszt 61
US (7 - 11) = -4

pozostaje 50 :)

> Wprawdzie nie wplacamy VATu do US, ale tez nie caly VAT z zakupow
> jestesmy w stanie sobie odliczyc.

podobnie, jak w poprzednim przypadku - nieodliczasz VAT-u od kosztow
reprezentacyjnych, benzyny na nie-ciezarowki i parudziesieciu innych rzeczy.

> Dla firm majacych 100 kzl dochodow i 100 kzl wydatkow netto (czyli
> wychodzacych teraz z VATem na zero) roznica wynosi 22-7 = 15 kzl.
> Do kasy wplywa 107 kzl, wyplywa na zakupy 122 kzl (nie liczac oczywiscie
> tego, co jest nieopodatkowane lub jest opodatkowane mniejsza stawka).
> Czyli koszty miesiecznego funkcjonowania firmy wzrastaja o 15%.

A slyszales, ze urzedy skarbowe nie tylko pobieraja podatek, ale tez go
zwracaja?:)

jedynym problemem jest kredytowanie budzetu przez okres zwrotu podatku

> Tak mi sie wydaje - chyba ze czegos nie zauwazylem. Jesli jesli blad to
> wytkijcie mi go czym predzej, zanim pojade do Wa-wy na demonstracje :-(((

Blad jeden - nie wiesz, czym jest podatek VAT :(

Pzdr,

Maciej