ls-lR.gz na FTP-ach

Autor: Lukasz Komsta (luke_at_ariadna.pl)
Data: Sat 05 May 2001 - 13:19:39 MET DST

Witam grupę,

Dobry zwyczaj administratora większego serwisu FTP nakazuje umieszczenie
pliku ls-lR.gz w głównym katalogu serwera. Jest to wymóg konieczny przy
dodawaniu serwera do serwisów indeksujących. Ostatnio znalazłem taki
indexer serwerów i zapuściłem go u siebie, wrzucając doń listę serwerów
z archie.icm.edu.pl.

Okazało się, iż nie ma ls-lR.gz na:

ftp.3com.com.pl
ftp.agh.edu.pl
ftp.amu.edu.pl
ftp.art.olsztyn.pl
ftp.bci.net.pl
ftp.ceti.com.pl
ftp.cps.pl
ftp.gnome.pl
ftp.hack.net.pl
ftp.intertop.pl
ftp.interweb.pl
ftp.kernel.com.pl
ftp.man.poznan.pl
ftp.onet.pl
ftp.openbsd.pl
ftp.pg.gda.pl
ftp.pwr.wroc.pl
ftp.tch.waw.pl
ftp.tornado.com.pl
ftp.twins.com.pl
ftp.webcom.pl

Zastanawia mnie w związku z tym, dlaczego ten zwyczaj zaczyna upadać.
Skoro archie.icm.edu.pl bazuje tylko na tych plikach (a nie na ls -lR
bezpośrednio na demonie ftp) to powyższe serwery nie są już indeksowane.
I nie są to jakieś tam małe serwerki - większość z powyższych to spore,
wielogigabajtowe site'y należące do instytucji akademickich, man-ów etc.

Nie chodzi mi o robienie rewolucji, nawoływanie do "jednej poprawnej
opcji" etc., w końcu to sprawa administratora, czy taki plik umieści,
czy nie i narzucać tego nie można. Chodzi mi tylko o zastanowienie się
nad przyczynami, dlaczego uruchomienie kilkuwersowego skryptu z crona
musi być takie trudne...

Pozdrawiam

--
* Lukasz Komsta * ICQ 14892426 *