Dla wiekszosci Polakow

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_winter.pl)
Data: Thu 03 May 2001 - 10:38:06 MET DST

BxL napisał:

> Podczas gdy wiekszosc polakow jest "skazana" na SDI, bo nic innego w
> przewazajacej czesci kraju nie jest oferowane (po rozsadnych cenach dla
> przecietnego smiertelnika).

To jakis mit z ta popularnoscia SDI. Usluga ta ma kilkadziesiat tysiecy
uzytkownikow (cos chyba ponad 30 tysiecy).

> Wykorzystuja Was nie dajac alternatywy wyboru. Bo jesli nie SDI to co? T1?,
> TPSA i 02...?.

Dostep modemowy przez 0202122 to nie alternatywa tylko codziennosc, dla
wiekszosci prywatnych uzytkownikow, bo w tej skali po prostu nic nie ma
innego.

Jesli faktycznie w Polsce jest 3-5 milionow uzytkownikow Internetu to
wiekszosc z nich ma dostep w pracy i na uczelni (w szkole), do stalych
lacz. Pewien procent tych najbardziej aktywnych ma konta u ISP (ale czy
jest ISP, ktory potrafi na przyklad podlaczyc w rok milion
uzytkownikow?). Czesc z tego procenta ma lacza stale. Taka jest
rzeczywistosc.

A kto wedlug ciebie ma dac alternatywe? Skoro najwieksza i majaca
najwiecej sil ogolnopolskich organizacja (TPSA) ledwo wyrabia sie ze
zwiekszaniem liczby modemow dla 0202122 i podlaczaniem niewielkiej
liczby SDI?

> Przyjdzie czas ze to sie skonczy i bedzie lepiej. Wydaje mi sie ze chello
> jest tego pierwszym przykladem.

Na razie Chello/PTK i Astercity to rzad kilkunstu tysiecy uzytkownikow.

Nie ma jak widac po prostu mozliwosci (technicznych, organizacyjnych,
finansowych) by w Polsce cos ze 33 procent GOSPODARSTW DOMOWYCH mialo
dostep do Internetu, co jest bodajze wyznacznikiem intenretowego
spoleczenstwa.

Wiekszosc ludzi "surfuje" na koszt swego pracodawcy lub edukatora... I
tak dalej bedzie.

Jaroslaw Zielinski

PS. Nawet nie probuje sobie wyobrazic, jak musialaby sie zmienic TPSA,
by obslugiwac milion stalych lacz...