Re: Znowu 192.168

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Sun 29 Apr 2001 - 23:05:32 MET DST

On 29 Apr 2001 17:08:02 GMT, Tomasz Lemiech <szpajder_at_staszic.waw.pl>
wrote:

>Grzegorz Janoszka <grzesjan_at_onet.pl-nospam> wrote:
>: Od kilku dni zalewa mnie ktoś pakietami z 192.168.0.X.
>: Wszystko to przychodzi z TPNETu.
>
>: Też tak macie?
>
>Nie wiem, bo 192.168. mam wycięte na firewallu.
>Ale niedawno TPSA wreszcie przestała mnie atakować z 10.x.x.x :)

To jaki p...nik oni musza w rutingu miec - przeciez wycinanie tych
klas adresowych jest zwykle wpisywane w kod zrodlowy programow
rutujacych - znaczy jesli adres z tej klasy nie zostanie explicite
wyspecyfikowany w stosownych plikach konfiguracyjnych to router nie ma
prawa czegos takiego puscic. Wynika z tego ze uzywali tych klas na
wlasne potrzeby (wolno im), poustawiali przepuszczanie przez niektore
routery nie majace bezposredniego kontaktu z innymi sieciami (tez im
wolno...) tyle ze cos nie wyszlo i najwyrazniej czesc z nich taki
kontakt ma i pakiety z klas prywatnych do i z cudzych sieci
przepuszcza - a tego juz providerowi pretendujacemu do miana powaznego
raczej nie wolno - takie bledy to tylko poczatkujacemu lamerowi
administrujacemu na 127.0.0.1 przystoja...

--
Darek