Re: Ebone czy Telia

Autor: Michal Szczesny (mich_at_supermedia.pl)
Data: Sun 29 Apr 2001 - 10:42:46 MET DST

Anna Sikora <fruzia_at_polbox.wyciep-to.pl> wrote:

[...]

> Ebone jest operatorem _Tier 1_ , Telii daleko do tego.

hmmm ... na jakiej podstawie wyciagasz takie wnioski ? ... na
http://www.ebone.net jest taka informacja, ale na http://www.telia.net mozna
rowniez przeczytac, ze Telia to _Tier 1_ ... rownie dobrze moge napisac, ze
siec szkieletowa TPSA to _Tier 1_ ... w Polsce ...

> Wlasnie dlatego ze sa tacy duzi to peeringi dobieraja starannie.

> IP nie jest najnormalniejszym klientem tylko operatorem lokalnym ramienia
> GTS.
> To ze tranzyt jest przez AS8246 to w niczym nie przeszkadza, a pomaga
> w sytuacjach awaryjnych.

klika informacji ze strony ebone.net ... nie ma, jak i tez nie planuja
wlaczyc Polski do swojej sieci swiatlowodowej ... jedynym krajem zblizonym
do Polski pod wzgledem obecnosci Ebone jest Rumunia (ale tam peeringi sa z
AS1755, wezel w Bukareszcie jest na liscie wezlow ebone .... chociazby w
looking glass'ie, warszawy nie ma - wiem, moze nie jest to jeszcze uaktualnione)
dla rownowagi dodam, ze Warszawa rowniez nie jest dla Telii "backbone city"

> Po 45 Mega.

poniewaz nie ma potrzeby na wieksza ilosc, zreszta w ciagu nablizszych
tygodni beda zwiekszac do 155 Mbps

... jestem rowniez zdania, ze jakos uslug w sieciach Telii jak i Ebone jest
zblizona do siebie

--
michal szczesny