Re: internet przez radio

Autor: Tomasz Jarzynka (tomee_at_cpi.pl)
Data: Fri 27 Apr 2001 - 15:36:13 MET DST

Marcin Kotlarski wrote:

> gratulacje niewiedzy!!!

Wiesz co, może sie jestem specjalistą d/s LMDS/MMDS, ale zdajesz się
zapominać o idei mojego postu -- bezczelna, nachalna, pretensjonalna
(krypto?)reklama swojej firmy nie powinna być tolerowana.

> Tele2 - owszem jest coś w rodzaju Ethernet'u przez radio. Zwracam uwagą na
> maksymalną przpływność.
> jak dla mnie jest imponująca!

2048kbit/s. Ktoś sprzeda Ci w Polsce radiem więcej?

> Formus - to LMDS Alcatel. Oczywiście jest ATM. To że protokole radiowym jest
> ramkowanie TDM to nie znaczy, że nie ma gwarancji pasma i mechanizmów
> zarządzania ruchem takich jakie sa ATM. (w ATM over SDH, też jest
> ramkowanie)

Gwarancję pasma musisz mieć jeszcze w warstwie poniżej ATM, a jeśli
jej nie masz, to ATM niekoniecznie musi działać.

> Oczywiście implementacja ATM bezprzewodowego nie jest proste. Ale jest
> pewnego rodzauj alternatywa dla rozwiązań kablowych z którymi jest problem -
> jakość kabli (o ile są dostepne) w wielu jes na tyle kiepska, że ciężko
> mówić rozsądnych przepływnościach.

A radio jest tragicznie drogie i przepustowość też wcale nie jest
rewelacyjna (gdzież temu do 622mbit, czy innych takich?)

> Oczywiście, że można. Tak samo jak do to robis TPSA w przypadku SDI.
> Wszędzie mozna overbookować pasmo.

A formus/cdp nie overbookuje pasma? Daj spokój. Może w ramach klauzuli
"CIR" gwarantuje tyle w obrębie swojego szkieletu...

> Oczywiście każdy to robo. Tylko trzeba to robiś rozsądnie. Tutaj przypominam
> o multipleksacji statystycznej!!!
> Ciężko mówić o zapychaniu BSS, kiedy wychodzi z niego OC-3 (155 Mbit) !!!

Mówię o zapchaniu interfejsu radiowego. I jest to możliwe ;]

> To przez ceny maja problemy. Mieli w koncu duzo klientow!!!

Za niskie? Aha. Ciekawa teoria. Że do upadku doprowadził nadmiar klienteli.

> Było wiele innych problemów. Ale o tym to nie tym szacownym gronie!!!

Nie obchodzi mnie formus ;)
A i do CDP właśnie nabieram nieprzyjemnego stosunku.

--
Tomasz Jarzynka; tomee_at_cpi.pl 0601706601
"I am not prejudiced. I hate everyone equally."