Re: neostrada

Autor: Dentarg (dentarg_at_freebsd.lublin.pl)
Data: Mon 09 Apr 2001 - 11:44:05 MET DST

On Mon, 09 Apr 2001 01:42:03 +0200, Dariusz <dariusj_at_poczta.onet.pl>
wrote:

>Stad ponownie pytanie, czemu pnie zmodyfikowac protokolu HIS
>tak aby zwiekszyc wielkosc blokow do 4,8 bajtow i dawac bit start i stop
>dla calego bloku a nie kazdego bajtu.
>I co z ta kompresja on-the-fly dla SDI.
>Przeciez dla kompresji polka z hisami jest przezroczysta.
>Jezeli tak to HIS powinien zapewniac transmisje asynchroniczna
>ale z modyfikacja dlugosci ramki, z bajtu do wielu bajtow,
>dostrajajac sie automatycznie wedlug wielkosci overlodow
>wynikajacych z traconych/blednych pakietow.
>
>Jezeli o% pakietow jest traconych to ramka powinna sie wydluzac
> [...]

Moja rada, poczytaj o portach szeregowych, poznaj model OSI, bo mylisz
pojecia pakietu z 3 czy 4 warstwy z wartwa lacza ... albo przynajmniej
to tak wyglada ...

Kompresja w HIS moze byc sprzetowa, wystarczy wlaczyc ja w polce w
centrali i w terminalu w domu. (moze nawet da sie to zrobic telnetem
logujac sie na polke ?? - zaraz zobacze ;))). Wtedy wszysko co
przelatuje od polki do domu jest pakowane ... dziwie sie ze tego nie
wlaczyli ;((. Tak jest w wiekszosci modemow i polaczeniach dial-up ...

Moze byc tez programowa jak to sugerujesz, ale wtedy musialbys laczyc
sie z jakis zaprzyjaznionym hostem, ktory ma dobre lacza do innych
sieci (lepsze niz HIS), korzystac z niego jako proxy do wszystkich
transmisji i tam kompresowac dane dowolnym algorytmem, ktory bys
on-the-fly rozpakowywal sobie w domu na komputerku ktory jest
podlaczony do Twojego HISa ... kiedys chyba na pl.comp.networking
widzialem nawet zarys projetku jak cos takiego zrobic ....

pzdr,
Dentarg

--
Warcraft II page - http://hipokrates.am.lublin.pl/war2/
    Dentarg in Quake & Warcraft 2 | UIN: 15071179