Re: Klika cen

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 07 Apr 2001 - 19:54:03 MET DST

Michal Zalewski wrote:

> Tak, a dajac Ci telefon w pokoju dziala jako telekom.

Mialem na mysli stosowanie wlasnej stawki za internet/ godzina 10 USD/h
gdy hotel sam korzysta z lacza dzierzawionego, oplacanego ryczaltem
30 USD/msc.
Jest to klasyczny model kawiarenki internetowej.

A czy dziala jak telekom to nie wiem, ale znam hotele, ktore taryfikuja
polaczenia lokalne 0,38 zl/3 min. wedlug stawki 1-2 zl/min.
I pewnie tu juz dzialaja jak telekomy, bo sprzedaja usluge telefoniczna
drozej niz ja kupuja.

> Oczywiscie. Zgodnie z Twoim rozumowaniem, jesli hotel to ISP albo
> kawiarenka, to kazda kawiarenka internetowa jest paskudnym monopolista bo
> nie pozwala Ci korzystac z uslug innych dostawcow Internetu ;)

Az tak daleko bym nie zaszedl.
Skoro hotel kupuje usluge ryczaltowego, telekomunikacyjnego dostepu do
internetu za 30 $/msc. a sprzedaje te usluge w cenie 10$/h.
to przeciez dziala jak operator telekomunikacyjny, ISP czy kawiarenka
internetowa.

Kupuje internet tanio, a sprzedaje z duzym zyskiem.

> Hint: mozesz pojsc gdzies indziej.
Gdyby mogl to by poszedl. W hotelu moze korzystac z dial-upa, ale
nie zostanie rozliczony w rachunku za hotel i trzeba wczesniej zawrzec
umowe z ISP i ja przedplacic.