Re: Nadawanie satelitarne

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 02 Apr 2001 - 11:31:35 MET DST

> Na kazde urzadzenie radiowe nadawcze potrzebna jest koncesja lub zezwolenia.
> VSAT jest urzadzeniem nadawczo odbiorczym !
ale karta tunera duo do peceta nie jest vsatem
i nie jest mi znany kraj w ktorym ktokolwiek musialby uzyskiwac
zezwolenie i koncesje poza producentem i operatorem.

Oczywiscie pamietam czasy zezwolen na uzywanie telewizji satelitarnej,
ale myslalem ze to juz przeszlosc.

Pewnie beda proby zahamowanie rozwoju dwustronnego internetu
satelitarnego, ale trzeba zasiegnac opinii komisji UE na ten temat.

Bo juz nas wyprzedzila Afryka i Azja, ktore sa atrakcyjniejszymi rynkami
dla rozwoju internetu satelitarnego z uwagi na gestosc zaludnienia i
ogolna liczbe ludnosci objeta footprintem, oraz brak innej alternatywy,
wobec braku sieci kablowych.

Ostatni znany mi program to Virtualne Wioski, polegajacy na
sfinansowaniu kazdemu mieszkancowi z 45.000 wiosek telefonu komorkowego.

Zatem jak Pan Andrzej nie bedzie dosc aktywny to wkrotce centrum
kontynentalnego internetu przesunie sie z Europy do Afryki i Azji i ze
Stanami bedziemy sie laczyli przez Afryke, co nawet ma sens, gdyz czym
blizej rownika tym moc sygnalu z satelity wieksza.

Pamietam ze juz 7 lat temu vsaty byly popularne w Kenii.
D.