Re: Nadawanie satelitarne

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 01 Apr 2001 - 23:16:00 MET DST

nikt nie
> sprzeda Ci dostepu na jedna stacje !
to wydzierzawi.

> A nawet pojedynczej stacji nie zakupisz (10 szt. tez z pewnoscia nikt Ci nie
> sprzeda - za malo) !
to wydzierzawi

> Nie obsluzy Cie tez zaden teleport/hub satelitarny !

Nie wiem skad te rewelacje, gdy moi znajomi prowadzacy handel export
import w Niemczech. Juz 10 lat temu uzywali vsatow w samochodzie i
jezdzili vanem po Europie, Azji z laczem satelitarnym do wysylania
faksow, teleksow.
Toz to jest tak stara technika jak telewizornia kolorowa.

> Ale co najistotniejsze - zadna firma (procz Skybone.com) w Europie nie
> sprzedaje jeszcze dwustronnego
> internetu via satellite.
a tutaj sie mylisz.
Europa jak zwykle jest 10 lat za oceanem.
A internet satelitarny jest tylko dlatego wstrzymywany w Europie,
gdyz rywalizuja miedzy soba pseudomonopole telekomow.
Gdyby rynek zostal deregulowany jak w Stanach, mielibysmy kilkunastu
operatorow internetu satelitarnego i wojne cenowa do poziomu 10 $ za
dwustronne lacze satelitarne typu 256 kbp/s

Co prawda istnieje funkcjonujace rozwiazanie firmy
> Armstrong (Web-Sat), ale jest to namiastka
> dobrego inetu (raptem 4Mbps downlink/ 16 kbps uplink).

Wszystkie telewizje cyfrowe moga uruchomic dwustronny internet
satelitarny w dowolnym czasie, Polsat, Vizja, Cyfra+ .
Jedyne ograniczenie do zdolnosci produkcyjne cyfrowych tunerow
satelitarnych DVB PCI.

> Sa tez inne pseudooferty dwustronnego inetu via satellite , ale tak sie
> sklada ze np. .....jeszcze satelity nie wystrzelono
> (oferta Astry) :-))) Oferuja cos co beda mieli naprawde za kilkanascie
> miesiecy :-)
Nie gniewaj sie, ale 6 lat temu znajomi z Londynu uruchomili
internet satelitarny one-way multicast, ftp + usenet + e-mails
Co z tego ze uruchomili, gdy tunery satelitarne byly bardzo drogie a
kart do pecetow nie bylo.

Teraz to wszystko jest dostepne w cenie kieszonkowego i sam mozesz
uruchomic satelitarny internet nawet opuszczajac swego pracodawce.

> A tak ogolnie to temat-rzeka....:-)

Nie wiem tylko czy znasz ceny DirecPC z Europy sprzed 4 lat i obecne.
Bylo 1 DM za 1 MB, a teraz nie oplaca sie juz taryfikowac transferu,
gdyz tansze jest Fapowanie.

I dlatego chyba rozumiesz, ze telekomy szukaja ochrony w K UE przed
konkurencja telefonii i internetu satelitarnego.

A do tego doszedl internet/ WAP/ GPRS w komorkach w cenie ryczaltu.
Nie mowiac juz o bezplatnych rozmowach GSM w Kanadzie w weekendy i po
poludniu.

Gdyby nie blokowanie rozwoju internetu i blokowanie operatorow,
to na wolnym zderegulowanym rynku telekomunikacyjnym w Europie
kazdy uzyskalby dostep do internetu w cenie telewizji kablowej, czy
abonamentu telefonicznego.

Nie wiem czy znacie juz program Virtual Village,
polegajacy na bezplatnym wyposazeniu kazdego mieszkanca z 45.000 wiosek
w telefon komorkowy.

Zatem konkurencja jest juz tak wielka, ze za rok kazdy dostanie
ryczaltowy dostep do internetu za 30-40 zl.
Wolny bo wolny, ale ryczaltowy, do wysylania i czytania poczty i
ogladania stron www. Wolnego ale zawsze jakiegos.

Koszty sprzetu sa minimalne, sieci z blokach zakladaja juz uczniowie z
podstawowek.
Zatem za rok spotykamy sie z ryczaltowym dostepem do internetu
a zadna tam taryfikacja 0202122
a co drugi kupi sobie usluge internetu satelitarnego two-way
i to wszystko w cenie kieszonkowego

Europe Online : 20 euro/miesiecznie + 50 euro kaucja zwrotna za cyfrowy
tuner satelitarny DVB PCI do peceta.

Konkurencyjna oferta to juz:
10 euro/miesiecznie i tuner bez kaucji
i tak to dalej pojdzie.