Re: Nadawanie satelitarne

Autor: Andrzej Slomski (andrzej_at_slomski.pl)
Data: Sun 01 Apr 2001 - 22:35:54 MET DST

Użytkownik <szdowk_at_free.polbox.pl> napisał w wiadomości

> Czyli wychodzi na to, ze legalnie moge uzytkowac stacje sprzedana w
> polsce przez polskie przedsiebiorstwo zapewniajace realizacje uslugi
> przez polskiego operatora majacego stosowane pozwolenia, przetarta
> sciezke prawna itp.
>
> Natomiast sytuacja w ktorej przejrzalbym oferty od operatorow z calej
> europy i wybral optymalna dla mnie, ale od firmy o ktorej w Polsce nikt
> nie slyszal, raczej nie wchodzi w gre. Tzn. moge sobie wykupic u nich
> usluge, przywiesc do Polski stacje VSAT, uzywac na czarno, ale zawsze
> moga wpasc smutni panowie i ja zablokowac (zabezpieczyc)?

Niezupelnie tak, ale ...prawie tak :-)
Chyba ze samodzielnie zalatwisz sobie wszelkie papiery :-)))
Formalnie bedziesz juz mial prawie wszystko .......procz dostepu - nikt nie
sprzeda Ci dostepu na jedna stacje !
A nawet pojedynczej stacji nie zakupisz (10 szt. tez z pewnoscia nikt Ci nie
sprzeda - za malo) !
Nie obsluzy Cie tez zaden teleport/hub satelitarny !
Ale co najistotniejsze - zadna firma (procz Skybone.com) w Europie nie
sprzedaje jeszcze dwustronnego
internetu via satellite. Co prawda istnieje funkcjonujace rozwiazanie firmy
Armstrong (Web-Sat), ale jest to namiastka
dobrego inetu (raptem 4Mbps downlink/ 16 kbps uplink).
Sa tez inne pseudooferty dwustronnego inetu via satellite , ale tak sie
sklada ze np. .....jeszcze satelity nie wystrzelono
(oferta Astry) :-))) Oferuja cos co beda mieli naprawde za kilkanascie
miesiecy :-)
Pozostale oferty sa przeznaczone dla ISP (cena) , a nie o takie Ci pewnie
chodzilo.
Sa to polaczenia SCPC nie majace zadnej przyszlosci (wiecej obecnie tych
stacji sie demontuje niz montuje nowych)
Powod - nieekonomiczne wykorzystanie pasma.
A tak ogolnie to temat-rzeka....:-)

Pozdrawiam

Andrzej