Re: PGP - czy ktos potrafi obronic

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Sun 01 Apr 2001 - 22:30:03 MET DST

On Sun, 01 Apr 2001 12:22:52 +0200, Marcin Jagodzinski
<pisz_na_adres_z_reply_to_at_webcorp.com.pl> wrote:

>Ale da się to zrobić. Więc wolałbym jednak system, którego klucza nie da
>się odtworzyć. Jeżeli się da, to po co mam go zabezpieczać?

Kazdy szyfr da sie zlamac majac odpowiednio duza ilosc materialow
szyfrowanych. Pozostaja dwie wlasnie sprawy - czas potrzebny na
zgromadzenie dostatecznie duzej ilosci materialu szyfrowanego i
nastepnie czas potrzebny na zlamanie szyfru. Jesli sredni czas
zlamania szyfru to milion lat to szansa ze w przeciagu najblizszych
trzech dni sie to uda jest pomijalna - co oczywiscie nie znaczy ze
ktos moze miec zwyczajnego farta i trzeci probowany klucz bedzie
pasowal...

--
Darek