Re: PGP - czy ktos potrafi obronic

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_winter.pl)
Data: Sat 31 Mar 2001 - 22:58:46 MET DST

Dariusz napisał:

> Mam pytanko do tlumow ekspertow od kryptografii, produkujacych sie na
> tej liscie.
>
> Czy ktos potrafi obronic technologie podpisu cyfrowego jako nadal
> bezpieczna i potrafi obronic sens poslugiwania sie PGP
> zaprzeczajac doniesieniom Icz i wykazujac, ze sie myla, albo
> ich rewelacje sa bez znaczenia dla bezpieczenstwa uzywania kluczy
> prywatnych.

Nie wiem skad ci sie tak ulozylo w glowie, ze
PGP = podpis elektroniczny
Podpis elektroniczny to pewna idea, ktora ma rozne realizacje. A te
realizacje maja wady.

Moze na przyklad Lotus Notes? Da sie zlamac jak masz w reku user.id i
pogrzebiesz w nim? Pewnie tak...

Naprawde kazdy system szyfrowania jest tak bezpieczny jak zabezpieczone
sa hasla i materialy zrodlowe do niego. Slyszales moze, jak podczas
wojny "lamie" sie szyfry? Wykrada sie tablice kodowe, przekupuje
operatorow... rzadko tak naprawde przelamuje sie kod, jak to Polacy
zrobili z Enigma.

Jaroslaw Zielinski