Re: PGP - czy ktos potrafi obronic PGP i technologie podpisu cyfrowego i zaprzeczyc informacjom Icz ?

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 25 Mar 2001 - 12:47:39 MET DST

> Jesli wysylasz email otwartym tekstem, to jego podsluchanie jest wzglednie
> proste. Jesli go zaszyfrujesz, to przechwycenie klucza prywatnego oraz
> hasla do niego jest przynajmniej o rzad wielkosci trudniejsze, a do
> tego trzeba jeszcze przechwycic email. Co z tego, ze pluskwa kosztuje 2
> USD, skoro wlamanie do Twojego domu i modyfikacja klawiatury kosztuje
> znacznie wiecej? W tym momencie potencjalni zainteresowani zaczynaja
> duzo staranniej wybierac sobie cele. Ofiara, jesli jest dosc ostrozna,
> tez moze sie domyslac ze jest obiektem czyjegos zainteresowania i
> [...]

Mysle ze nie masz racji.
Klawiatury z pluskwa i bez pluskwy wygladaja tak samo.
Jak juz ktos ma byc podsluchiwany to firmy, instytucje, czyli tam gdzie
dzieje sie cos waznego.

Powiedz mi kto sprawdza, czy w klawiaturach juz nie ma zainstalowanych
pluskiew, czy w przegladzie serwisowym pluskwy nie sa montowane,
czy nie ma juz zamontowanych pluskiew na plytach glownych,
czy nie ma ich w monitorze itd itd.

Kazdy na to leje sikiem prostym.

I zrozumiale jest ze i tak 90% uzytkownikow internetu zdaje sobie z tego
swiadomosc , ze ich poczta moze byc czytana i dlatego to co wazne
wysylaja faksem albo poczta, a internetem przelatuje bezwartosciowy szum
informacyjny.

Gdy producenci pluskiew zobacza ze ludziska zaczynaja szyfrowac poczte,
to zaczna produkowac myszki, klawiatury, kompy, monitory, skanery, od
razu z pluskwami, w cenie produktu.

Na razie nie ma takiej potrzeby bo mozna skanowac siec i czytac poczte
bez wysilku.

Powstaja np. sieci blokowe i jezeli momus bardzo zalezy to moze
przegladac jakie maja zainteresowania, kontakty mieszkancy bloku.

W firmach wlasciciel oczywiscie korzysta z prawa pracodawcy do kontroli
racownikow i ich aktywnosci intelektualnej w czasie godzin pracy
( tak m.in. zlapano Zimmermanna).

Zatem nie lubie PGP i tej calej wrzawy wokol.
Bo gdy bedzie powszechne PGP to powszechne beda pluskwy, a na nie juz
tylko DDT ;)

Dariusz