Re: PGP - czy ktos potrafi obronic PGP i technologie podpisu cyfrowego i zaprzeczyc informacjom Icz ?

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 24 Mar 2001 - 15:19:57 MET

> Po pierwsze, ten ten atak nie umożliwia podstawienia klucza, tylko jego
> odzyskanie pomimo hasła. Po drugie, żeby zadziałał musi być spełniony
> szereg warunków, które stawiajš go w rzędzie ataków niezbyt praktycznych.

Pierwsza informacja dotyczyla wlasnie mozliwosci podstawiania innego
klucza prywatnego do podpisywania.
A ta uwaga o niepraktycznych atakach to z czego wynika twoim zdaniem ?

Dla mnie cala sprawa to jest wielkie bagno.
Co z tego ze kryptolodzy opracowuja silne algorytmy, gdy ich
implementacje sa kiepskie.
A ta przyslowiowa pluskwa w klawiaturze za 2 $, buforujaca wpisy z
klawiatury, czyni bagno jedynie wiekszym.

Bo kiego diabla wymyslac szyfrowanie, kodowanie, hasla
gdy sama klawiatura nie jest zabezpieczona ani w 1%,
lunetka mozna ogladac wpisy na ekranie z 1 km
to jest bagno z ktorego nie ma wyjscia
i moze ktos powie wreszcie ludziom jak bezpieczne sa te wszystkie hasla
i inne banaly.