Re: PGP jest tak bezpieczne jak twoje zaufanie do administratora ?

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 24 Mar 2001 - 00:12:17 MET

Lukasz Trabinski wrote:

> Ależ to jest oczywiste - nie napisałeœ (skopiowałeœ) niczego odkrywczego.
> Klucze do mieszkania zazwyczaj też nosi się przy sobie, a nie zostawia się
> np. u losowego, nieznajmoego sšsiada...

Ale gdy to napisalem kilka dni temu, ze cale bezpieczenstwo PGP
to bezpieczenstwo sieci i serwerow i cale niebezpieczenstwo to
wlasnie sieci i internet i takie loggery do zapisu stron pamieci
to ktos wyrazal duze zdziwienie.

z kluczami od mieszkania jest latwiej, ale klucze PGP jednak nadal
zostaja w drzwiach, a zabierasz jedynie wisiorek .

I coraz mniej mi sie podobaja coraz lepsze implementacje OpenPGP, gdy
jednak w Europie przewaza trend, aby back doors byly zaimplementowane
w publicznych produktach kryptograficznych.

Gdy GnuGP bedzie produktem komercyjnym, to juz kod nie bedzie za frico,
a moze i nie bedzie dostepny.
A Europa jednak chce zachowac kontrole nad prywatnoscia w internecie