Re: internet via europeonline

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 21 Mar 2001 - 21:29:02 MET

> Powiem krotko. Beznadzieja. Mam to cudo od pol roku i byly to
> najgorzej wydane pieniadze w moim zyciu.
>
> Nie bede powtarzal mojego watku na SDTV BB , ktory znajdziecie pod
> adresem :
>
> http://sat-digital-tv.isp.net.pl/ubb/Forum14/HTML/000075.html
>
> PS. Chce sie tego pozbyc wiec jesli jestes nadal zainteresowany to
> moge Ci sprzedac karte + gratis pol roku abonamentu w europeonline.

Ile chcesz za te karte i jaki jest mozliwy transfer ?

Przeciez zasada internet przez satelite opracowana 10 lat temu przez
DirecPC jest prosta.

Laczymy sie laczem naziemnym z serwerem providera, ktory wysyla
pakiety przez satelite do abonenta.
Lacze satelitarne DVB to 2 MB/s i wiecej, zatem wszystko jest ok.

Ale zeby bylo jeszcze bardziej ok, to provider umieszcza serwerownie
cache proxy z szybkim laczem do VSata i cachuje tam wszystkie zamawiane
strony www, aby drugie wyslanie bylo prawie natychmiastowe, bez
sciagania z trzeciego serwera.

Pliki, ftp, newsy sa tez na serwerze providera i wysylane w kolko
lub na zamowienie.

Tak dziala DirecPC w Stanach i wszyscy sa raz zadowoleni, a innym razem
klna, gdy transfer wolny.

Wszystko zalezy od providera, czy dobrze skalkuluje koszty.
Jezeli zbyt chytry i przedobrzy z iloscia abonentow, to
transfer siada i ludzie odchodza.
Gdy zapewnia szybkie lacze, i dzierzawi kolejne transpondery, gdy
klientow przybywa, to jest to rewelacja.
Do 100 kB/s kilka mega B/minute

I Chello dziala ok, jest kilkadziesiat kanalow TV i radiowych + internet
tylko jak sie dorwie 100 na stale do transferu i zaczna ciagnac non-stop
CD w formacie iso czy DVD, to lacze zapachaja szybko
i dla reszty pozostanie jedynie cieknacy kran.

Wtedy prowajder wprowadza taryfikowanie za transfer, limity transferu,
i rozne opcje abonamentu.

Ale ogolnie zasada jest prosta a wykonanie interesujace.

Dlatego nie rozumiem co jest z europeonline, ze nie moge sie nawet
polaczyc z ich strona, a co dopiero myslec o zamowieniu transferu.

Moze ktos zna ten problem lepiej, a moze Chello zechce przejac
europeonline wraz z klientami, serwerami i transponderami.

Ile zatem chcesz za karte DVB i czy mozna jak w Chello ogladac
niekodowane programy telewizyjne, radiowe.

Potestuje z miesiac i znow komus odstapie do testow.
Zatem podaj umiarkowana cene, bo na Allegro ciagle sie ktos oglasza,
ale widze ze ofert ma 0 .

I jak jest z laczeniem sie ze strona EOL, skad te problemy >?
Dariusz