Re: Socjalistyczna wlasnosc domen Re: Nie ma wlasnosci nazw

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 20 Mar 2001 - 15:19:57 MET

Piotr 'VaGla' Waglowski wrote:

> "Dariusz" <dariusj_at_poczta.onet.pl> wrote in message
>
> a Ty musisz odroznic prawo wlasnosci, prawo uzytkowania (ktore sa
> instytucjami prawa rzeczowego) o innych uprawnien (na przyklad
> pochodzacych z prawa zobowiazan - w tym kontraktow nienazwanych) oraz
> praw podmiotowych. Co do przw podmiotowych pewnie chcialbys nieco
> inaczej je interretowac niz przyjeto juz to w doktrynie prawa, tak wiec
> prosba - zanim bedziesz komentowal - poszukaj w Sieci i poczytaj troche.

Dobra rada dla sasiada.

Ale dla mnie jestes lokalnym interpretatorem tak jak prawnik w
socjalizmie mowil ze osoba fizyczna nie moze byc wlascicielem fabryki,
bo prawo nie zezwala.

Ale internet to nie jakis zascianek, ani socjalizm,
zeby nadal ktos dopuszczal jedynie socjalistyczne prawo wlasnosci,
czyli prawo uzytkowania nazwy domeny, a nie wlasnosci.

A doktryna prawna jest taka, jak uznaja zainteresowani.
W socjalizmie socjalistyczna wlasnosc, w kapitalizmie wlasnosc
kapitalistyczna.

Prawo obecne nie stanowi przeszkody do wprowadzenia wlasnosci domen,
w formie Certificate of Title.
Brytyjskie prawo i wielu innych krajow, nie zakazuje zakupowania
numerow rejestracyjnych na wlasnosc.

A ty ciagle mi mowisz ze socjalizm, ktorego podobno juz nie ma,
nadal nam zakazuje kupowania domen na wlasnosc.

Nic nam nie zakazuje kupowania domen na wlasnosc.
Poza soba samym, czyli toba samym.

Ty nam zakazujesz kupowania domen na wlasnosc.
Ale brytyjski, czy amerykanski prawnik powie no problem
pay and get it.

Chinski prawnik pewnie jeszcze dodatkowo zakaze pisania wlasnych stron
www i publikowania za granica, laczenia sie z wszystkich stronami www
itd itd.
I kazdy sie bedzie powolywal na obowiazujace prawo.

Zatem zyj swiatowo a nie lokalnie
i nie zakazuj nam kupowania domen na wlasnosc, skoro tego chcemy.
Pewnie NASK sam wprowadzi taka opcje, gdyz ta opcja przynosi duza kase
dla rejestratora.

Znam rejony swiata, w ktorych samochod nie stanowi wlasnosci prywatnej,
ale spolecznosci czy gminy i mieszklancy zapisuja sie do prawo
uzywania pojazdu przez okreslony czas.
Mozna i tak.
Po co domy na wlasnosc jak znow moga byc spoldzielcze, gminne,
komunalne, panstwowe.

Wlasnosc to jest jedynie taka opcja.
I jak wielu znow powie ze jest zakazana, to wlasnosc prywatna zostanie
ponownie przewlaszczona na panstwo.

Ale wlasnie dlatego chce domene kupowac na wlasnosc.
Dariusz