Re: routerek, hyhyhy

Autor: Zbig Andrzej Gintowt (zbigg_at_cable.net.pl)
Data: Mon 19 Mar 2001 - 08:45:48 MET

Użytkownik "Mateusz(Amkacz)" <amkacz_at_interia.pl> napisał w wiadomości
> Od dwóch tygosni regularnie co tydzien o godzinie 22.20 w sobote siada
> router brzxegowy w koszalinie i ping nie schodzi ponizej 400, a we wtorek
> 10.20 nagle sie naprawia, co moze byc tego powodem? reszte czasu jest
ok...

> Tracing route to acn.pl [212.76.32.13]
> over a maximum of 30 hops:
>
> 1 14 ms 27 ms 14 ms 213.25.154.186
> 2 28 ms 27 ms 28 ms 213.25.154.185
> 3 * 494 ms 454 ms 213.25.5.165
> 4 467 ms 467 ms 466 ms 194.204.175.15
> 5 439 ms 467 ms 481 ms 194.204.128.250
> 6 454 ms 453 ms 480 ms 194.204.176.66
> [...]
========================
Ten ruterek to POLPAK przez ktory przelazi wszystko zarowno w relacji
krajowej, jak i zagranicznej. Nie jest to ruter brzegowy dla Koszalina, ale
ruter dla wszystkich sieci lokalnych, ktore korzystaja z sieci TPSA. W moim
przypadku ruter brzegowy TV kablowej przechodzi przez MAN Szczecin, by
dostac sie do sieci tepsy i odbywa sie to z a w s z e przez ruter POLPAK-u
na ktorym lagi skacza w gore niezaleznie od pory dzialania. RT podskakuje na
tym ruterze, tak jak w Twoim przypadku srednio okolo 400 msek, a bywa ,ze
wiecej. Jest to najslabsze miejsce w sieci dla tych wszystkich , ktorzy
korzystaja z tepsowego dostepu do Sieci. Pojawilo sie jednak pare nowych
rzeczy:

1. Linki krajowe realizowane sa przez ruter POLPAKU, a nastepnie przechodza
przez TPNET-DO-OLSZTYN, ktory nie wiadomo gdzie sie znajduje, bo nie ma
podanej lokalizacji...i nastepnie przechodza znowu przez POLPAK, zeby
przejsc np. przez rutery NASK, albo POLIP, by dotrzec do celu.
2. Linki zagraniczne realizowane sa via omawiany wyzej POLPAK (z
nieodlacznym, wlasciwym mu lagiem), przez TPNET-DO-OLSZTYN(!) i TPNET-WAN
(krajowy ruter brzegowy sieci tepsy), a nastepnie a) dla polaczen
europejskich pakiety kierowane sa przez Teleglobe we Frankfurcie nad Menem
b) pozaeuropejskie kierowane sa do Teleglobe N York... Nowoscia tu jest to,
ze pakiety kierowane np. do Paryza nie ida przez Stany (jak to drzewiej
bylo) ale przez Frankfurt ida do wlasciwej sieci europejskiej. Jest to
niewatpliwy postep, bo to kierowanie do Ameryki pakietow przeznaczonych do
linkow europejskich bylo dosyc glupie. Nadal nie wiem jakie zadanie spelnia
TPNET-DO-OLSZTYN wykorzystywany w ruchu krajowym i zagranicznym, ale faktem
jest ze nie powoduje on opoznien.
(Czyzby to bylo przygotowanie do zapowiadanego cenzurowania Sieci?)
Pozdrawiam

Zbig Andrzej Gintowt
zbigg_at_cable.net.pl