Re: microsoft.pl i NASK

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Sat 17 Mar 2001 - 19:37:36 MET

On Fri, 16 Mar 2001 09:25:55 +0100, Robert Kois
<kojer_at_vainglory.hell.pl> wrote:

>ladzk_at_waw.pdi.net (Dariusz K. Ladziak) wrote:
>
>[ciach]
>: >Ja przeszkód prawnych w opisywanym przypadku nie widze.
>: To teraz powinienes juz zobaczyc - sa zasadnicze.
>
>A teraz napisz jak to co napisałeś ma się do rachunków bankowych
>dostępnych przez internet. Banki jakoś nie widzą przeszkód prawnych.

Banki po prostu kalkuluja ryzyko wpadki - jest scisle okreslone... Co
niby ryzykuja? Ze ktos nieuprawniony wyczysci kono klientowi? Do
wysokosci wolnych srodkow, wiekszych zlecen komputer w banku nie
przyjmie i tak. Ze klient ich zaskarzy i forse odzyska? Pryszcz, liczy
sie jaka jest szansa takiej wpadki i tak kalkuluje zyski z roznic stop
procentowych za lokaty i kredyty oraz z prowizji zeby bylo z czego
wpadki pokrywac. Pzrypominam - bank ma pieniadze i ryzykuje pieniadze.
NASK zas ryzykowalby pieniadze (blizej nieokreslone, byc moze
ogromne...) a ma jedynie wpisy na serwerze i jakies drobne za
utrzymywanie tych wpisow. Po prostu istnieje dysproporcja miedzy
zyskami z uslugi a ryzykiem - i w tej sytuacji nikt nie bedzie chetny
do ryzykowania.

--
Darek