Re: microsoft.pl i NASK

Autor: Robert Kois (kojer_at_vainglory.hell.pl)
Data: Fri 16 Mar 2001 - 14:27:43 MET

____at_pse.pl (Andrzej Bursztynski) wrote:

: >: >>: Jest drobna acz istotna różnica - najpierw musisz ruszyć się do banku
: >: >>: (albo bank do Ciebie) i podpisać _umowę cywilną_ z bankiem. Sugerujesz,
: >: >>Słyszałeś o mbanku?
: >: > Tak, IIRC umowe przysylaja Ci poczta.
: >: Czyli nadal NIC to nie upraszcza w stosunku do NASK, _nawet_ w mBanku.
: >Czy NASK zatrudnia grafologa do porównywania podpisów z wniosku o domene i
: >wniosku o zmiane delegacji? Jeżeli NASK ( np. pocztą na mój koszt (albo
: >niech to wliczą w cene domeny)) przyśle mi hasło/klucz do samodzielnej
: >zmiany delegacji, to moim problemem jest pilnowanie tego hasła/klucza,
: >żeby nikt niepowołany nie mógł mi namieszać. Ja cały czas mówie o zmianie
: >delegacji.
: O czym ty znowu? Jakiego grafologa? Grafologa to zatrudni sąd jak dojdzie
: do procesu, nie musisz się o to martwić. Chodzi o uzyskanie _prawnie
: ważnego_ wniosku i oświadczenia. Hasło/klucz takowego nie stanowią.

A czym się różni zmiana delegacji dokonana po wysłaniu podpisanego wniosku
faksem, od zmiany delegacji przy pomocy hasła. Fax o ile wiem też nie
zostanie uznany za dowód w sądzie. A żeby stwierdzić czy fax wysłała
uprawniona osoba należy porównać podpis pod wnioskiem o przyznanie domeny
z podpisem na faksie z wnioskiem o zmiane delegacji. Sprawdzenie zgodności
podpisu (żeby została ona uwzględniona przez sąd) musi dokonać biegły
grafolog. Skoro po takim wniosku wysłanym faksem NASK zmienia delegacje to
równie dobrze może robić to automat po uwierzytelnieniu się zmieniającego
przy pomocy hasła.

HMS Kojer NMNOH

--
Sygnaturka chwilowo nieczynna