Re: Portal z fizycznym nosnikiem

Autor: Michal Zalewski (lcamtuf_at_bos.bindview.com)
Data: Tue 13 Mar 2001 - 18:29:59 MET

On Tue, 13 Mar 2001, Dariusz wrote:

> Ale to sa jedynie interpretacje oparte na formach licencjonowania,
> narzuconych przez Microsoft.

Wuahah rotfl, a ja myslalem ze przez zdroworozsadkowe podejscie oraz
nature informacji (splodzono na ten temat wiele ksiazek, wiekszosc na
temat roznic miedzy materia a informacja).

> Ale mozliwe i dopuszczalne sa inne formy i tresci umow sprzedazy
> programow.

Klienci placa za informacje. I to dlatego AutoCAD jest drozszy od
Paintbrusha, nie dlatego, ze jeden jest na plytce ze szlachetnych kamieni.

> Pierwszy z brzegu to karta kryptograficzna, jako nosnik programu ale
> nierozlaczny fizycznie od programu.

A coz nie pozwala Ci rozlaczyc informacje od nosnika, przeniesc na inny
nosnik, a potem byc moze przeniesc ponownie na pierwotny lub taki sam jak
pierwotny nosnik?

> Wystarczy tylko zablokowac dostep z zewnatrz do rejestrow pamieci
> przechowujacych kod programu i juz mamy pelna integracje fizyczna
> programu, kodu programu z nosnikiem.

Informacja jest dalej dostepna. I dalej nie jest w zadnym stopniu
powiazana z materialnym nosnikiem ;>

> Skad w ogole twoje przekonanie, ze program to zawsze soft, a nigdy
> hardware. Popatrz na kreowanie patentow na soft. W Polsce to nadal
> urzadzenie fizyczne + soft, a w stanach juz sam soft, sam algorytm.

No wlasnie? To mialo poprzec moje slowa?;)

> Skad przekonanie ze programy przetrwaja w formie bezfizycznej ?
> Przeciez tak latwo sobie wyobrazic i caly swiat do tego dazy , za
> przywodztwem M$, aby soft byl wlewany do kompa z serwera M$ czy innego
> producenta softu, bezposrednio z sieci, bez dostepu do programu, kodu,
> przez uzytkownika.

Oj chyba nie do konca rozumiesz. "Swobodne" (khem) elektrony w kablu to
tez nosnik informacji, i to jak najbardziej materialny (moze gorzej nadaje
sie do trwalego przechowywania danych niz plytka). Ja tylko o tym, ze
zadna postac informacji nie uzaleznia jej w jakis sposob od nosnika, po
przeniesieniu na inny stosowny nosnik bedzie dalej informacja. Polemizuje
sobie tylko ze stwierdzeniem "program jest rzecza fizyczna" - nie jest, bo
przez program rozumiemy informacje, a nie nosnik. I tyle. Program NIE jest
przedmiotem materialnym ;)

Michal Zalewski [lcamtuf_at_bos.bindview.com] | [security]
[http://lcamtuf.na.export.pl] <=--=> bash$ :(){ :|:&};:
=--=> Did you know that clones never use mirrors? <=--=