Re: Bezprawne przejecie nazw domen przez Elektron sp. z o.o.

Autor: Gwidon S. Naskrent (naskrent_at_hoth.amu.edu.pl)
Data: Tue 13 Mar 2001 - 18:03:35 MET

On Tue, 13 Mar 2001, Piotr 'VaGla' Waglowski wrote:

> Czy moglbys jakis zacytowac? Rozumiem ze mowimy o _prawie wlasnosci_ nie o
> autorskich prawa majatkowych i osobistych?

No bo masz art. 45 KC na ten przykład. A contrario widać że poza KC ta
definicja nie obowiązuje, czyli na gruncie PrAut mogę sobie nazwać utwór
rzeczą (różną od nośnika) i będę bezpieczny o ile nie zahaczę o KC :)
Tak też przepisy szczególne traktują twórcę analogicznie do właściciela,
oczywiście z zastrzeżeniami dotyczącymi niematerialnego charakteru rzeczy.
Np. masz posiadanie w prawie rzeczowym i licencje we własności
intelektualnej, jednocześnie do siebie podobne i różne.

GSN

PS. Tak, wiem że to jest kontrowersyjny pogląd.