Re: microsoft.pl i NASK

Autor: Marcin Sochacki (wanted_at_spam-to-dev-null.bg.univ.gda.pl)
Data: Tue 06 Mar 2001 - 13:41:02 MET

Witold Mikiciuk wrote:

> On 2 Mar 2001, Krzysztof Oledzki wrote:
>
> Witaj

> Nie wiem czy Krzys nie umie czytac lub ma slaba pamiec? Pisane bylo kiedys
> ze NASK rejestruje TAKIE domeny *TYLKO* i wylacznie dla firm ktore maja do
> tego uprawnienia np. tak sie nazywaja (mamy na to odp. dokumenty).
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> Nie zamierzam tlumaczyc jak po raz setny: jesli czegos nie wiem - nie
> odzywam sie. (Mirecki napisal to kiedys bardziej doslownie ;))

Inna sprawa, że założenie firmy o danej nazwie nie jest w Polsce jakąś trudną
i kosztowną procedurą. Np. ciekawe czy bez mrugnięcia okiem NASK
zarejestrowałby dla mojej firmy "NasK Edukacja S.C." domenę nask.edu.pl (na
razie jest wolna)?

Moim zdaniem takie procedury jedynie utrudniają życie rejestrującym, gdy NASK
czepia się szczególików w formularzu. Dodatkowo utrudnia życie samemu NASKowi,
bo faktycznie ręczne wertowanie tylu wniosków musi zajmować sporo czasu (i
rejestracja się opóźnia).
Ograniczenie że nazwa_domeny=nazwa_firmy jak napisałem wyżej nie jest de facto
żadnym ograniczeniem (dla zdeterminowanego osobnika). Może więc prościej dla
obu stron byłoby zrezygnować z tej weryfikacji, a przyjmować ewentualne
reklamacje uzasadnione wyrokiem sądowym.

Dopóki tego nie uczynicie, NASK będzie zawsze oskarżany "a czemu ja nie mogę
zarejestrować oracle.pl, skoro dla Iksińskiego zarejestrowaliście
microsoft.pl"?

Z "uwolnionego" systemu powinny być oczywiście wyłączone pewne domeny, np. jak
wspomniany "www.pl". Niestety teraz już jest po zawodach i trudno będzie stare
błędy naprawiać...

Wanted