Re: HIS ? (OT)

Autor: Michal Tatarynowicz (tekkton_at_polbox.com)
Data: Sun 04 Mar 2001 - 03:15:51 MET

On 2 Mar 01 17:48:57 GMT, RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) wrote:

>To co zaleca w zamian? Style?

Dokladnie.

>Tego np. nie zobaczy szkapa 3.0, ani links... a wiec to juz nie jest "any
>browser"...
>A przeciez tabelki sa calkiem legalnym elementem HTML-a i nikt nie zamierza
>ich z przyszlej wersji usuwac.

Dlatego nie jest to zalecenie a tylko 'zniechecenie'. Tabelki w
zalozeniach nie mialy byc stosowane do ukladu strony tylko... do
robienia tabelek :)

>No wlasnie. Bo jak inaczej sensownie sformatowac strone, tak zeby naprawde
>byla czytelna dla kazdej przegladarki?

Nie da sie, ja napisalem czysto teoretycznie -- sam stosuje tabelki
(oczywiscie z umiarem i staram sie np. nie pakowac calej strony w
jedna tabelke). Bylo by bardzo dobrze, gdyby istniala mozliwosc
pisania rzeczy bez tabelek i pod kazda przegladarke, niestety rozwoj
technologii byl taki a nie inny i teraz sie juz tego nie zmieni.

>A obejrzyj sobie to pod szkapa 3.0... :-(
>(jezeli nie masz, to screenshot jest tu:
>http://www.wsp.krakow.pl/~raj/smieci/sputnik.gif)

Doskonale wiem jak ta strona wyglada pod starszymi przegladarkami
(nota bene wyglada nieco lepiej -- acz dalej niedobrze -- pod Netscape
4.7x). Najlepiej wyglada pod IE 5, prawie idealnie pod Mozilla.
Traktowac ja mozna raczej jako ciekawostke, to moja strona domowa i
mam prawo objawiac na niej wlasne dziwactwa ;) Napisalem ja jako
eksperyment , nie uzywam w niej tabelek ani formatowania przez <font>
i jest calkowicie (mam nadzieje) zgodna z zaleceniami i sugestiami
W3C.

Chociaz przyznam sie, w stylach nie dodalem opisu syntezy mowy, nie
chcialo mi sie :)

--
tek. your cow isn't.
(c)2001 tek. -- just to avoid your .sig's.