Re: W sprawie dzialan Krzysztofa Czumy z Elektron sp. z o.o.

Autor: Andrzej Bursztynski (____at_pse.pl)
Data: Sat 03 Mar 2001 - 13:26:05 MET

darecki_at_wytnij.sobie.to wrote:

>Pojecie wlasnosci w odniesieniu do domen nie ma sensu, podobnie jak np. w
>przypadku numeru telefonu albo numeru mieszkania (tylko podobnie!).

Obawiam się, że jesteś w błędzie. Domena jest raczej bliższa funkcjonalnie
znakowi handlowemu (który podlega ochronie prawnej). Ignorujesz też
precedensy, które mają miejsce w USA.

Generalnie - sam jestem bardzo ciekaw procesu o domeny bo chyba w Polsce
precedensu jeszcze nie było.

Natomiast niezależnie od procesu - jeśli oficjalnie zostanie potwierdzona
praktyka firmy, że przywłaszcza sobie domeny zarejestrowane za pieniądze
klientów i odmawia ich oddania - to IMHO raczej klienci nie będą walić
drzwiami i oknami. Niestety obawiam się, że podobne praktyki (choć nie
tak przejaskrawione) mają miejsce nie tylko w tej jednej.-(

Generalnie - widać, że słynny regulamin NASK ma dziury.

--
Andrzej Bursztynski,  My personal opinions are just mine
-crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-