Re: Pismaki z Wyborczej wzieli w lape i napisali co cytuje...

Autor: Wojtek Zak (zakvoy09_at_poczta.wp.pl)
Data: Mon 26 Feb 2001 - 17:01:23 MET

Użytkownik "Tomek Kruk"
<tomek.kruk_at_sq1eih.rubikon.net.pl.NIEZYCZESOBIESPAMU> napisał w wiadomości

> mialem na mysli raczej powstanie TPNet-u ktory byl jedyna siecia ktora
> zagrozila monopolowi NASKu, zreszta powstanie czegos takiego bylo w
> ogole do przewidzenia, zreszta podobnie jak wlasnej sieci szleletowej
> TelEnergo (jeszcze nie ma, ale jest w blizkich planach)

Tak było, a dokładnie to powstanie sieci TP Net zakończyło monopol faktyczny
(nie mylić z prawnym - takiego w Polsce nie było i tym bardziej nie ma)
NASK-u na rynku dostępu do Internetu w Polsce.

> czy przypadkiem NASK nie stosowal taryfikacji WYLACZNIE w odniesieniu
> do klientow komercyjnych ???

Na 100% nie potwierdzę, z innego postu - J.Rafy - wynika, że uczelnie miały
płacić za to, co OD nich ściągnięto. Ale to już historia, nie wszystko
dokładnie pamiętam, może by można coś znaleźć w archiwach, ale po co...
Natomiast ostatnio zaskoczyło mnie, gdy w ofercie Matav-u (dokładnie
Matavnetu) zobaczyłem opłaty zależne od ściągniętego wolumenu danych.
Świstak siedzi i zlicza te pakiety :-)

Wojtek Żak